ایلومینا اولین محصول خود را با امکان خوانش قطعات کوتاه و بلند در یک دستگاه را عرضه می کند

توالی یابی DNA یا DNA Sequencing فرآیندی است که در آن توالی نوکلئوتیدهای موجود در یک مولکول DNA تعیین می‌شود.

 

توالی یابی DNA  یا DNA Sequencing فرآیندی است که در آن توالی نوکلئوتیدهای موجود در یک مولکول DNA تعیین می‌شود. DNA هر ارگانیسم از یک توالی منحصر به فرد از نوکلئوتیدها تشکیل شده است. تعیین توالی DNA قادر است به دانشمندان در مقایسه DNA بین ارگانیسم‌های مختلف کمک کند که این کار می‌تواند در شناخت ارتباطات بین ارگانیسم‌ها و روابط فیلوژنتیکی آن‌ها موثر باشد.

در 14مارس  2023 شرکت illumina ، پیشرو جهانی در زمینه توالی‌یابی DNA و فناوری‌های مبتنی بر آرایه، اعلام کرد که اولین محصول خود بر اساس فناوری جدید Illumina Complete Long Read technology عرضه کرده است.

این فناوری امکان سنجش و توالی یابی کل ژنوم انسانی (WGS) با کارایی بالا، طولانی مدت و همچنین سازگار با سیستم های توالی یابی Illumina NovaSeq X Plus، NovaSeq X و NovaSeq 6000 می باشد. این سیستم برای اولین بار، به کاربران امکان دسترسی به قطعات کوتاه و بلند را در یک دستگاه می دهد.

ایلومینا قصد دارد از این فناوری به عنوان پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن هایی برای قطعات بلند استفاده کند. در نیمه دوم سال 2023، ایلومینا تستی را راه اندازی می کند که یک راه‌حل هدفمند، مقرون به صرفه‌، عملکردی تر و متمرکز برنقاط مختلف قطعات بلند می باشد. Illumina در آینده کاربردهای بیشتری فراتر از WGS و نمونه های غیر انسانی را بررسی خواهد کرد.

 

لینک خبر:

https://www.prnewswire.com/news-releases/illumina-launches-its-first-product-enabling-long--and-short-read-sequencing-on-one-instrument-301771516.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZL9v