اولین درمان با سلول T آلوژنیک تاییدیه گرفت

صنعت سلول و ژن درمانی در پایان سال 2022 به یک نقطه عطف مهم دست یافت و در این خصوص اولین درمان با سلول T آلوژنیک در جهان تاییدیه گرفت.

 

صنعت سلول و ژن درمانی در پایان سال 2022 به یک نقطه عطف مهم دست یافت و در این خصوص اولین درمان با سلول T آلوژنیک در جهان تاییدیه گرفت.

کمیسیون اروپا در روز دوشنبه 19 دسامبر رسما محصول شرکت Atara Biotherapeutics به نام (Ebvallo (tabelecleucel را برای درمان لنفوپرولیفراتیو پس از پیوند مثبت ویروس اپشتین بار (EBV+PTLD) تایید کرد. درمان Ebvallo در بیمارانی که حداقل یک درمان قبلی دریافت کرده اند، زمانی که بیماری عود می کند یا درمان جواب نمی دهد، استفاده می شود. سلول درمانی به کمک Ebvallo با کمک سلول های T مهندسی شده از اهداکنندگان سالم انجام می شود.

امروزه اکثر سلول درمانیها در کارآزمایی های بالینی منشا اتولوگ دارند. با این حال، ما شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد درمان های آلوژنیک در فاز I وII کارآزمایی های بالینی هستیم. سلول درمانی های آلوژنیک بسیار ناپایدار بوده و تنها در محدوده های زمانی و دمایی محدود باقی می مانند. انجماد سلول ها زیر 150 درجه سانتی گراد با استفاده از تکنیک های جدید کرایوژنیک یکی از گزینه های ماندگاری نامحدود سلولها می باشد. یکی از روش های نگهداری مناسب، استفاده از تانک های خشک که با بخار نیتروژن پر شده اند که دمای داخلی را بین 150- و 180- برای مدت طولانی حفظ می کند.

تاییدیه Ebvallo نشان دهنده رشد فوق العاده در صنعت سلول و ژن درمانی و حرکت به سوی درمان های قطعی می باشد.

لینک خبر:

https://pharmaphorum.com/views-and-analysis/with-landmark-approval-on-horizon-spotlight-on-cryogenic-logistics-intensifies

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZmNv