اهمیت راه اندازی صندوق تخصصی حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، مهندس دهقانپور مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران سپید جامگان و جمعی از اعضای مدیران عامل شرکت‌ها در تاریخ 26 فروردین ماه 1400، در محل معاونت علمی و فناوری برگزار گردید.

 

در ابتدای این نشست، دکتر حمیدیه با اشاره به گسترش فناوری‌های نوین از جمله علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان آینده علم پزشکی، توضیحاتی در رابطه با فعالیت‌های ستاد در این زمینه در سطح کشور از جمله شناسایی نخبگان فعال در این حوزه ارائه نمود و شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و تحقیقات و توسعه شرکت‌های مرتبط را از جمله وظایف ستاد برشمرد. وی افزود: با توجه به تغییر مطالبه پزشکی به سمت سلول درمانی طی چند سال آینده و قابلیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید محصولات مرتبط با این حوزه، نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت تجاری سازی محصولات این حوزه هستیم.

در ادامه مهندس دهقانپور با اشاره به اهمیت راه اندازی صندوق تخصصی حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهت حمایت از توسعه و رونق تولید محصولات با فناوری‌های پیشرفته گفت: می‌توان با حمایت و توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان مرتبط شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه باشیم.

سپس اعضای جلسه گزارشی از فعالیت‌های صورت پذیرفته در خصوص راه اندازی صندوق تخصصی حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و راهکارهای کوتاه نمودن فرایندهای ذیربط به بحث و گفتگو پرداختند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZELq