استفاده از یک رابط عصبی برای کنترل پروتزهای پیوندی

محققان در پژوهشی جدید در دانشگاه میشیگان نشان داده اند که یک رابط عصب محیطی بازسازی کننده(RPNIs) ایمپلنت شده در ناحیه فوقانی و قطع شده اندام حرکتی، برای حداقل یک سال و بدون این که نیاز به تنظیم داشته باشد اجازه کنترل حرکات انگشتان با استفاده از پروتزهای دست را می دهد.

 

محققان در پژوهشی جدید در دانشگاه میشیگان نشان داده اند که یک رابط عصب محیطی بازسازی کننده(RPNIs) ایمپلنت شده در ناحیه فوقانی و قطع شده اندام حرکتی، برای حداقل یک سال و بدون این که نیاز به تنظیم داشته باشد اجازه کنترل حرکات انگشتان با استفاده از پروتزهای دست را می دهد. این نتایج نشان می دهد که RPNIs می تواند یک کنترل دائمی و بهتر روی پروتز اندام حرکتی فوقانی ایجاد کند.

اعصاب محیطی، منبع امیدوار کننده ای از سیگنال های کنترل حرکتی را برای دستگاه پروتز عصبی ارائه می دهند. حال اینکه استفاده بالینی از رابط های فعلی اعصاب محیطی ناپایدار هستند و نیاز به تقویت دارند. در این پژوهش جدید محققان نشان داده اند که RPNI می تواند به عنوان یک تقویت کننده زیستی با ثبات برای عملکرد حرکتی پروتزهای متصل به ناحیه قطع شده اندام حرکتی فوقانی عمل کنند. استفاده از این ابزار اجازه کنترل مناسب حرکات انگشتان را می دهند و فرد نیازی به استفاده از هیچ فعالیت بازتوانی ندارد.

Reference:https://medicalxpress.com/news/2020-03-ultra-precise-mind-controlled-prosthetic.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zxup