گزارشی از رویکرد ترکیبی در ایمونوتراپی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان سلول های غیر کوچک ریه(NSCLC)

محققان یافته‌های خود را در کنفرانس جهانی IASLC 2023 در خصوص سرطان ریه که توسط انجمن بین‌المللی مطالعات سرطان ریه در سنگاپور در 12 سپتامبر 2023 برگزار شد، ارائه کردند.

اگرچه تاکنون روش های ایمونوتراپی‌ در درمان سرطان سلول غیرکوچک ریه (NSCLC) نویدبخش بوده است، اما بسیاری از بیماران هنوز به این روش ها به خوبی پاسخ نمی‌دهند و برخی بیماران نیز ممکن است در نهایت به این روش ها مقاومت نشان دهند. در یک مطالعه جدید، محققان مرکز سرطان، روش ایمونوتراپی جدید NC318 را در ترکیب با ایمونوتراپی هدفمند پمبرولیزوماب (KEYTRUDA) آزمایش کردند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که NC318، هم به تنهایی و هم در ترکیب با پمبرولیزوماب، نرخ پاسخ و نتایج بالینی را برای برخی از بیماران مبتلا به NSCLC بهبود می بخشد.

محققان یافته‌های خود را در کنفرانس جهانی IASLC 2023 در خصوص سرطان ریه که توسط انجمن بین‌المللی مطالعات سرطان ریه در سنگاپور در 12 سپتامبر 2023 برگزار شد، ارائه کردند. تیم تحقیقاتی این پروژه با توسعه‌دهنده NC318، NextCure، در انجام فاز دوم کلینیکال ترایال همکاری و شراکت کردند.

در این کارآزمایی،  NC318 به تنهایی و یا در ترکیب با پمبرولیزوماب برای بیماران مبتلا به NSCLC پیشرفته که با مهارکننده ایست بازرسی ایمنی (رویکرد دیگری در ایمنوتراپی) بهبود پیدا نکردند، تجویز شد. در میان 11 بیمار NC318 را به تنهایی دریافت کردند و در نتیجه یک بیمار پاسخ نسبی به درمان داشت، دو بیمار روند بیماریشان پایدار باقی ماند (اندازه تومور رشد نکرد یا کوچک نشد)، و هشت بیمار روند بیماریشان سیر پیشرونده ای پیدا کرد (حداقل 20 درصد رشد در اندازه تومور) و در ادامه 18 بیمار درمان ترکیبی NC318-pembrolizumab را دریافت کردند، که طبق بررسی ها مشاهده شد که سه بیمار پاسخ نسبی به درمان داشتند، شش بیمار بیماریشان در وضعیت پایدار و 9 بیمار بیماریشان روند پیشرونده ای پیدا کرد. دو نفر از بیمارانی که روند بیماریشان پایدار ماند، به ترتیب در 21.6 ماه و 7.6 ماه ادامه داشت. برخی از بیماران عوارض جانبی مرتبط با درمان را تجربه کردند، اما محققان معتقدند که تحمل کلی بیماران در این روش نسبت به روش های دیگر ایمونوتراپی استاندارد مورد قبول بوده است.

 

لینک خبر:

https://medicine.yale.edu/news-article/new-immunotherapy-treatment-brings-hope-to-patients-with-advanced-non-small-cell-lung-cancer/

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zoaw