نتایج امیدوارکننده یک مطالعه بالینی بر روی درمان جدید مبتنی بر سلولهای بنیادی به نام BRTX-100

Therapies یک شرکت متمرکز بر درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی، به تازگی اعلام کرد که داده های اولیه 26 تا 52 هفته از کارآزمایی بالینی فاز2 BRTX-100 در افراد مبتلا به بیماری مزمن دیسک کمر "cLDD" توسط فرانسیسکو سیلوا، معاون تحقیق و توسعه این شرکت، در نشست سالانه انجمن تحقیقات ارتوپدی (ORS) 2024ارائه شد.

داروی BRTX-100 کاندیدای اصلی بالینی این شرکت بوده که یک درمان جدید مبتنی بر سلول می باشد که برای هدف قرار دادن مناطقی از بدن که جریان خون کمی دارند، مهندسی شده است.

ایمنی و اثربخشی BRTX-100 در درمان cLDD در یک مطالعه فاز 2، تصادفی، دوسوکور و کنترل شده مورد ارزیابی قرار می گیرد. در مجموع 99 نفر واجد شرایط در حداکثر 16 سایت بالینی در ایالات متحده ثبت نام خواهند شد.

Lance Alstodt، مدیر اجرایی BioRestorative در این خصوص گفت: ما از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن داده های اولیه از فاز 2 آزمایش بالینی BRTX-100 در درمان cLDD هیجان زده هستیم. از آنجایی که علاقه به مزایای بالینی بالقوه BRTX-100 افزایش می‌یابد، مهم است که از طریق ارائه‌های بالینی در جلسات مهم مانند ORS، آگاهی از این نامزد درمانی جدید را در میان محققان و پزشکان افزایش دهیم.

BioRestorative Therapies محصولات درمانی را با استفاده از پروتکل‌های سلولی و بافتی تولید می‌کند که عمدتاً شامل سلول‌های بنیادی بالغ می‌باشد.

دو برنامه اصلی این کمپانی، به درمان بیماری دیسک / ستون فقرات و اختلالات متابولیک مربوط می شود:

برنامه دیسک / ستون فقرات (brtxDISC): 100BRTX-، محصولی است که از سلول های بنیادی مزانشیمی کشت شده اتولوگ (یا خود شخص) جمع آوری شده از مغز استخوان بیمار، فرموله شده است. این کمپانی در نظر دارد که این محصول برای درمان غیر جراحی اختلالات دردناک دیسک لومبوساکرال یا به عنوان یک درمان مکمل برای یک روش جراحی استفاده شود. فرآیند تولید این دارو از فناوری اختصاصی شامل جمع آوری مغز استخوان بیمار، جداسازی و کشت سلول های بنیادی از مغز استخوان و حفظ انجماد سلول ها است. در یک روش سرپایی، 100BRTX باید توسط پزشک به دیسک آسیب دیده بیمار تزریق شود. این درمان برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که درد آنها با روش های غیر تهاجمی کاهش نیافته و به طور بالقوه با احتمال جراحی روبرو هستند. این شرکت یک کارآزمایی بالینی فاز 2 را با استفاده از این دارو برای درمان کمردرد مزمن ناشی از بیماری دیسک دژنراتیو آغاز کرده‌ است.

برنامه متابولیک (ThermoStem): این شرکت در حال توسعه یک درمان مبتنی بر سلول می باشد تا چاقی و اختلالات متابولیک را با استفاده از سلول های بنیادی مشتق شده از چربی قهوه ای برای تولید بافت چربی قهوه ای ("BAT") هدف قرار دهد. BAT برای تقلید از ذخایر چربی قهوه‌ای طبیعی است که هموستاز متابولیک را در انسان تنظیم می‌کند. تحقیقات اولیه بالینی نشان می دهد که افزایش مقادیر چربی قهوه ای در حیوانات ممکن است مسئول سوزاندن کالری اضافی و همچنین کاهش سطح گلوکز و چربی باشد. محققان دریافته‌اند افرادی که دارای سطوح بالاتر چربی قهوه‌ای هستند ممکن است خطر ابتلا به چاقی و دیابت را کاهش دهند.

لینک خبر:

https://orthospinenews.com/2024/02/01/biorestorative-therapies-to-present-preliminary-brtx-100-clinical-data-at-the-orthopaedic-research-society-ors-2024-annual-meeting/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z3Ux