مروری بر گزارش بازار جهانی سال 2023 در حوزه سلول درمانی اتولوگ؛ پیش بینی رشد 18 درصدی تا 2027

گزارش تحقیقات بازار سلول درمانی اتولوگ یکی از مجموعه گزارش های جدیدی است که آمار بازار سلول درمانی اتولوگ را ارائه می دهد..

گزارش تحقیقات بازار سلول درمانی اتولوگ یکی از مجموعه گزارش های جدیدی است که آمار بازار سلول درمانی اتولوگ را ارائه می دهد، از جمله اندازه بازار جهانی صنعت سلول درمانی اتولوگ، سهام منطقه ای، رقبای دارای سهم بازار سلول درمانی اتولوگ، بخش های دقیق بازار سلول درمانی اتولوگ. ، روندها و فرصت های بازار و هر داده دیگری که ممکن است برای پیشرفت در صنعت سلول درمانی اتولوگ نیاز داشته باشید. این گزارش تحقیقات بازار سلول درمانی اتولوگ، چشم انداز کاملی از همه چیزهایی که نیاز دارید را با تجزیه و تحلیل عمیق سناریوی فعلی و آینده صنعت ارائه می دهد که در 23 آگوست 2023 منتشر شده و خلاصه ای از آن در این نوشتار آمده است:

در پیش بینی های گذشته ذکر شده بود که بازار جهانی سلول درمانی اتولوگ از 7.19 میلیارد دلار در سال 2022 به 8.58 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد مرکب سالانه 19.3 (CAGR) درصد افزایش می یابد و اکنون با در نظر گرفتن شرایط ویژه جهان پس از پاندمی ویروس کرونا و جنگ بین برخی کشورها، انتظار می رود بازار سلول درمانی اتولوگ در سال 2027 با CAGR   18.06 درصدی به 16.66 میلیارد دلار برسد.

بازیگران اصلی بازار سلول درمانی اتولوگ عبارتند از:

Bristol Myers Squibb,

Novartis,

Vericel Corporation,

Holostem Terapie Avanzate S.r.l.,

Pharmicell Co. Inc.,

Opexa Therapeutics,

Inc, Tego Science,

Brainstorm Cell Therapeutics,

Caladrius Biosciences Inc,

Lineage Cell Therapeutics, Inc.

 

بازار سلول درمانی اتولوگ شامل درآمدهایی است که از طریق ارائه خدمات در رابطه با جمع آوری سلول، پردازش سلول، گسترش سلول یا اصلاح آن به دست می آید. ارزش بازار شامل ارزش کالاهای مرتبط فروخته شده توسط ارائه دهنده خدمات و  نیز شامل ارائه خدمات (service offering ) است.

سلول درمانی اتولوگ به نوعی از سلول درمانی اطلاق می شود که در آن سلول های خود بیمار جمع آوری، پردازش و سپس برای اهداف درمانی به بدن بیمار وارد می شوند. اغلب در پزشکی بازساختی (regenerative medicine) برای ترمیم، جایگزینی یا بازسازی بافت ها یا اندام های آسیب دیده استفاده می شود. انواع اصلی سلول درمانی اتولوگ عبارتند از درمان با سلول های بنیادی اتولوگ و ایمونوتراپی های سلولی اتولوگ. منابع مختلف برای برداشت سلولها شامل مغز استخوان، اپیدرم، سلول‌های بنیادی مزانشیمی، سلول‌های بنیادی خونساز، سلول‌های غضروفی و غیره است که در سرطان، اختلالات نورودژنراتیو، اختلالات قلبی عروقی، اختلالات خودایمنی، ارتوپدی، ترمیم زخم و غیره کاربرد دارد. انتظار می رود شیوع بالای بیماری های مزمن باعث رشد سلول درمانی اتولوگ شود. بیماری مزمن وضعیت یا بیماری است که بیش از یک سال طول می کشد و نیاز به درمان مداوم پزشکی دارد. در سپتامبر 2022، طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های مزمن سالانه بر زندگی 41 میلیون نفر تأثیر می‌گذارد که 74 درصد از کل مرگ و میرها را در سراسر جهان تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، طبق گزارش مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، شعبه ای از مؤسسه ملی بهداشت در ایالات متحده، در ژانویه 2023، پیش بینی می شود تعداد شهروندان ایالات متحده بالای 50 سال مبتلا به بیماری های مزمن از 71.52 میلیون نفر در سال 2020 به 142.66 میلیون نفر تا سال 2050 برسد .بنابراین، شیوع بالای بیماری های مزمن منجر به رشد بازار سلول درمانی اتولوگ می شود.

مناطق تحت پوشش گزارش سلول درمانی اتولوگ عبارتند از: آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا. کشورهای تحت پوشش گزارش بازار سلول درمانی اتولوگ عبارتند از استرالیا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا. آمریکای شمالی بزرگترین منطقه در بازار سلول درمانی اتولوگ در سال 2022 بود. البته جالب است بدانیم که انتظار می رود آسیا-اقیانوسیه سریع ترین منطقه در حال رشد (the fastest-growing region) در دوره پیش بینی (forecast period) باشد.

 

پیشرفت تکنولوژی یک روند کلیدی در به دست آوردن محبوبیت و قدرت در بازار سلول درمانی اتولوگ است. بازیگران اصلی دراین بازاردر تلاشند که فرآیند سلول درمانی اتولوگ را بوسیله ابزارآلات و تجهیزات خودکار ارائه دهند تا کارایی بالاتری را به همراه داشته باشد و از این طریق بتوانند کسب و کار خود را حفظ کرده و ارتقا دهند.

به عنوان مثال، در آوریل 2022، Lonza، یک شرکت تولیدی مستقر در سوئیس برای بخش‌های دارویی، بیوتکنولوژی و تغذیه، پلتفرم Cocoon را توسعه داد، یک فناوری پیشرفته برای ساخت سلول‌های شخصی و ژن درمانی. پلتفرم Cocoon از یک سیستم خودکار استفاده می‌کند؛ سیستمی که خطر آلودگی را به حداقل می رساند و استریل بودن فرآیند تولید را تضمین می کند.

 

برای مطالعه بیشتر به لینک ذیل مراجعه بفرمایید:

https://finance.yahoo.com/news/autologous-cell-therapy-global-market-104500258.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS9zZWFyY2

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZqTw