دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی تاکید کرد؛

ضرورت حمایت از ایده‌ها و فناوری‌های نوظهور در جایزه ملی نکست

دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی ضمن اشاره به اهمیت موضوع توسعه فناوری ها و ایده های نوظهور در دنیای امروز بر حمایت از این فناوری ها در رویداد جایزه ملی نکست تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول های  بنیادی، دکتر احسان عارفیان دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی اظهار کرد: جایزه ملی نکست در نظر دارد تا در جهت افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان کشور،تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نو‌ظهور و حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور از تمامی ایده های فناورانه و نوظهور حمایت کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درمان به کمک فناوری های نوین و پزشکی بازساختی یکی از محورهای مطرح شده در رویداد جایزه ملی نکست است که با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی در کشور از ایده ها و فناوری های این حوزه حمایت می شود.

وی ضمن اشاره به الزامات سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: با توجه به سرعت توسعه علم و فناوری در دنیا طی سالیان اخیر، تحولات بسیاری در تمامی حوزه ها رقم خورده و برخی حوزه ها از جمله حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی نیز از این قاعده مستنثی نبوده به طوری که رشد و توسعه فناوری دراین حوزه و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ بسیار چشمگیر بوده است.

وی تاکید کرد:از نگاه بین المللی تخمین نرخ CAGR بیش از 32 درصد این حوزه و افزایش سهم بازار 42 میلیارد دلاری به 399 میلیارد دلار از سال 2024 تا 2032، فعالیت بیش از 2850 شرکت تولیدکننده، عرضه بیش از 120 محصول مورد تایید سازمان های تنظیم گر (Regulatory body ) در دنیا نشان دهنده این موضوع است که فرصت رشد ویژه ای در این حوزه برای هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان مهیا شده است.

عارفیان خاطر نشان کرد: حال با توجه به رشد و توسعه چشمگیر حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی در دنیای امروز، حمایت از ایده ها و فناوری های نوظهور بسیار حائز اهمیت و ضروری است و می توان با شناسایی و حمایت از این فناوری های نوظهور در جهت توسعه اقصاد دانش بنیان در کشور گام برداشت.

وی یادآور شد: فن‌آفرینان، پیشروان زیست‌‌بوم فناوری هستند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی بیان کرد: کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد  زیست‌بوم فناوری در کشور می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده‌های نو این عناصر کلیدی محقق شود. یکی از اهداف اصلی جایزه ملی نکست  نیز شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به منظور تحقق “رویای بعدی” این پیشروان زیست‌بوم است.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZFQy