سرعت بالای تاسیس مراکز تحقیقاتی و درمانی در حوزه پزشکی بازساختی، این بار در کشور کنیا

درمان با سلول های بنیادی برای بازسازی اندام ها، بافت ها یا ارگان های آسیب دیده از طریق پیوند سلول های بنیادی امکان پذیر می شود.

درمان با سلول های بنیادی برای بازسازی اندام ها، بافت ها یا ارگان های آسیب دیده از طریق پیوند سلول های بنیادی امکان پذیر می شود.

کشور کنیا مرکز جدیدی را در حوزه سلول‌های بنیادی جهت پیشبرد سریع تر تحقیقات در زمینه بیماری های مزمن و درمان آنها راه‌اندازی کرده است. دانشمندان مؤسسه تحقیقات پزشکی کنیا (Kemri) در این خصوص می گویند مرکز عالی تحقیقات سلول های بنیادی با ارائه راهکار های جدید برای درمان دیابت، سرطان، سوختگی و leishmaniasis (که به نام کالا آزار نیز شناخته می شود) آینده پزشکی را در آفریقا بازتعریف خواهد کرد.

رئیس موسسه تحقیقاتی Kemri ،Abdullahi Ali، تاکید کرد که همچنین این مرکز هزینه های بیمارانی را که برای درمان با سلول های بنیادی به خارج از کشور سفر می کنند، کاهش می دهد. این نوع درمان توسط دانشمندان برای بازسازی اندام‌ها، بافت‌ها یا ارگانهای آسیب‌دیده از طریق پیوند سلول‌های بنیادی استفاده می‌شوند.

این موسسه تحقیقاتی محققین جوان منطقه آفریقای شرقی را در زمینه تحقیقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی آموزش خواهد داد و همچنین یک بانک سلول‌های بنیادی در کنیا ایجاد خواهد کرد. این واحد به عنوان یک مرکز تحقیقات سلول های بنیادی برای کشور، منطقه و برای همکاران بین المللی عمل خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی Kemri، توضیح داد که سایر کاربردهای بالقوه تحقیقات سلول های بنیادی شامل پزشکی فردمحور، بهبود زخم، پیوند مغز استخوان و ارائه درمان هایی برای پیری، طاسی، آسیب نخاعی، بیماری آلزایمر و ناشنوایی می باشد.

 

لینک خبر:

https://www.theeastafrican.co.ke/tea/science-health/stem-cell-centre-raises-kenya-s-tempo-on-research-4322632

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZyBw