بررسی گزارش مارکت جهانی پزشکی بازساختی در حوزه ترمیم غضروف

استئوآرتریت یک اختلال دژنراتیو مفصلی است که بیشتر به غضروف مفصلی حمله می کند..

گزارش بازار جهانی در خصوص وضعیت شرکتهای تجاری و محصولات حوزه ترمیم غضروف در سال 2023، نشان می دهد که پیشرفت رو به رشد استئوآرتریت در سراسر جهان، یک محرک اصلی رشد برای بازار محسوب می شود. استئوآرتریت یک اختلال دژنراتیو مفصلی است که بیشتر به غضروف مفصلی حمله می کند.

بر اساس گزارش بنیاد آرتریت، اختلالات بیماری های دژنراتیو مفصلی مانند استئوآرتریت تا سال 2050 بر حداقل 130 میلیون نفر در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت.

وسعت بازار پزشکی بازساختی در حوزه ترمیم غضروف از 5.28 میلیارد دلار در سال 2022 به 5.82 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 10.1 درصد افزایش یافت. انتظار می رود که وسعت این بازار در سال 2027 با CAGR 7.3 درصد به 7.72 میلیارد دلار افزایش یابد.

بخش های کلیدی در حوزه ترمیم غضروف شامل مهندسی بافت و درمان با سلول های بنیادی است. رشد فناوری مهندسی بافت امیدی برای بازسازی غضروف ایجاد کرده است. همچنین درمان با سلول های بنیادی به علت مزایایی که نسبت به درمان های ارتوپدی سنتی دارد، مورد توجه قرار گرفته است. درمان با سلول های بنیادی به کاهش درد زانو و بهبود، بازسازی و ترمیم غضروف زانو کمک زیادی می کند. در حال حاضر تزریق فاکتورهای رشد در قالب درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای بهبود اثرگذار در بازسازی بافت غضروف انجام می شود.

لینک خبر:

https://www.openpr.com/news/3194873/regenerative-medicine-for-cartilage-market-report-2023-2032

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZFVw