حضور دبیر ستاد در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیر کبیر

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، دکتر عارفیان  با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تولید ثروت از فن‌آوری‌های نوین پزشکی بازساختی، ارتقا سطح علمی و توانمندی کادر علمی و فنی، آموزش و تربیت در جهت تامین ابزار و تکنولوژی های کاربردی نوین و فناورانه، هدایت تحقیقات پایه و بالینی به سوی اهداف درمانی، توسعه علم و فناوری در زمینه پزشکی بازساختی و به اشتراک گذاشتن آن با محققان و مهندسی و پزشکی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیر کبیر حضور یافت.

این مرکز به عنوان یک مرکز زیربنایی، نقشی مهم در توسعه محصولات مهندسی پزشکی و محصولات مهندسی بافت دارد که در سال‌های آتی، نقش کلیدی در جهت ارتقای سلامت جامعه و مردم و درمان بیماران خواهند داشت.

در این بازدید علاوه بر  دکتر احسان عارفیان، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، دکتر موسی کهتری مدیر گروه توسعه زیر ساخت و تجاری سازی ستاد، دکتر اکبر کارخانه  رئیس دانشکده و دکتر ایمان شعبانی  رئیس انتشارات دانشگاه و دکتر رعنا ایمانی اعضای علمی دانشکده  نیز حضور داشتند.

کارخانه ضمن معرفی دانشگاه و ظرفیت های موجود در آن گفت: یکی از دغدغه هایی که با آن مواجه هستیم، کمبود منابع مالی است. وی در ادامه نسبت به ماموریت محور کردن فناوری و تحقیقات توسط اعضای هیات علمی دانشگاه، نسبت به  تقویت زیرساخت های مرکز نوآوری سلامت دانشگاه تاکید کرد.

 ایمان شعبانی نیز ضمن خیر مقدم و معرفی امکانات و توانمندی های دانشکده، آمادگی لازم  را برای توسعه فعالیت ها در حوزه های ساخت دستگاه های پزشکی، مهندسی بافت و همچنین خدمات رسانی در صورت پیشرفت فاز نهایی این پروژه اعلام کرد.

عارفیان ضمن تاکید بر به کارگیری محصولات دانش بنیان در مرکز جامع سلول های بنیادی اظهار داشت: استفاده از بخش خصوصی و توان جوانان محقق در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. حوزه سلول های بنیادی دارای محصولات مختلفی می باشد که در علوم نوین پزشکی مورد استفاده است و با ارائه درست خدمات، محصولات باکیفیت و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو می توانیم میان کشورهای موفق این حوزه در تولید محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، جایگاه مناسبی داشته باشیم. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی ضمن بیان لزوم توسعه زیست بوم های فناوری،  اظهار امیدواری کرد که با حمایت های دانشگاه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری این طرح به بهره برداری برسد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z3jx