اولین نشست کمیته پیش بالینی با حضور دبیر ستاد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، اولین نشست کمیته پیش بالینی با حضور جمعی از اعضای این کمیته در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 28 آذرماه برگزار گردید.

دکتر عارفیان در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری کرد که ایجاد تیمی هماهنگ و همراه برای تقویت شبکه حیوانی و مراکز متفاوت حیوانی کمک می کند تا ظرفیت موجود تقویت و ظرفیت‌های جدید ایجاد شود. ایشان اظهار داشت رشد دانش و فناوری نوین، نیازمند حیوانات مدل متناسب است. همچنین با تاکید بر پیشگیری از موازی کاری و تنظیم ماموریت های مشخص اشاره داشتند که تعیین اولویت های ستاد بایستی در جهت پر کردن خلاء های پژوهشی، فناوری و زیرساختی کشور باشد.

دکتر دهقان رئیس این کمیته اظهار داشت که یکی از اهداف ستاد، ایجاد مراکز حیوانی با استاندارد و توسعه مراکز فعال در بخش خصوصی و در راستای سیاست فعلی معاونت علمی می باشد. ایشان اشاره داشتند که احصاء استاندارهایی لازم و تاکید بر اهتمام لازم اعضاء به جهت ایجاد یک حرکت جدی در کشور درسه حوزه از بحث های پیش بالینی، شامل تولید حیوانات آزمایشگاهی، آزمایشگاه های حیوانی و مطالعات پیش بالینی از ضرورت های این حوزه هستند.

سپس دکتر ربانی گزارشی از فعالیت های پیشین ستاد در این حوزه، پیگیری جهت تدوین استانداردهای پیش بالینی بر اساس استانداردهای روز دنیا و متناسب شرایط را ارائه کردند. ایشان همچنین عنوان کرد که با پیگیری های قبلی که از سازمان غذا و دارو به عمل آمد، استاندارد مربوطه به شرکت ها ابلاغ شد. ربانی گفت راه اندازی سایت شبکه ملی، برای ارتباط با مراکز حیوانی و محققین ایجاد شد، و بایستی این وب سایت به روز رسانی شود. همچنین بر لزوم تبلیغات در مورد ظرفیت های موجود تاکید شد.

در ادامه بقیه اعضا با ذکر نقطه نظرات خود به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zxyx