قرارداد های همکاری با مبالغ هنگفت برای توسعه روش های نوین مبتنی بر سلول درمانی

کمپانی Novartis یک قرارداد به عنوان مجوز انحصاری با Legend Biotech برای حقوق جهانی مجموعه‌ای از درمان‌های سلولی CAR-T با هدف قرار دادن DLL3 منعقد کرده است که ارزش این معامله احتمالاً بیش از 1 میلیارد دلار است.

کمپانی Novartis یک قرارداد به عنوان مجوز انحصاری با Legend Biotech برای حقوق جهانی مجموعه‌ای از درمان‌های سلولی CAR-T با هدف قرار دادن DLL3 منعقد کرده است که ارزش این معامله احتمالاً بیش از 1 میلیارد دلار است. طبق مفاد این قرارداد، Novartis حقوق انحصاری جهانی برای توسعه، تولید و تجاری‌سازی سلول‌درمانی‌ را به دست می‌آورد که شامل یک گزینه درمانی اتولوگ مبتنی بر سلول CAR-T ا (LB2102) است که کمپانی Legend  در حال استفاده از آن در مراحل اولیه توسعه بالینی است که مناسب برای سطوح گسترده ای از سرطان ریه سلول کوچک و کارسینوم سلول عصبی غدد درون ریز می باشد.

این قرارداد همچنین به Novartis اجازه می دهد تا پلتفرم سلول درمانی T-Charge خود را در فرآیند تولید این درمان ها اعمال کند، به طوری که LB2102 اولین کاربرد T-Charge  برای یک گزینه سلول درمانی است که تومورهای جامد را هدف قرار می دهد. در ازای آن، Legend یک پیش پرداخت ۱۰۰ میلیون دلاری از Novartis دریافت خواهد کرد و واجد شرایط دریافت ۱.۰۱ میلیارد دلار به عنوان پرداخت‌های بالینی، نظارتی، تجاری و حق امتیاز خواهد بود.

Guowei Fang، مدیر ارشد علمی و رئیس توسعه کسب و کار در Legend Biotech دراین خصوص گفت: "ما معتقدیم LB2102 دارای یک طراحی ماشینی و مکانیزم خلاقانه است که فعالیت ضد توموری آن را افزایش می دهد." شواهد پیش بالینی نشان می دهد که CAR-T اتولوگ می تواند یک گزینه درمانی متمایز برای بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول کوچک باشد. فانگ اضافه کرد که ترکیب LB2102 با پلتفرم T-Charge ممکن است به طور بالقوه مزایای تحول آفرینی را برای بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول کوچک ارائه دهد.

ماه قبل، این داروساز سوئیسی همچنین قراردادی را برای خرید Chinook Therapeutics به مبلغ تقریبی 3.5 میلیارد دلار منعقد کرد که نشان دهنده گسترش قابل توجه خط تولید آن ها برای بیماریهای کلیوی بود. این قرارداد به Novartis امکان دسترسی به گزینه های جدید برای توسعه درمان نفروپاتی ایمونوگلوبولین   A (یک بیماری کلیوی نادر و پیشرونده با درصد ابتلای بیشتر در جوانان) می دهد.

لینک خبر

https://www.pmlive.com/pharma_news/novartis_gains_global_rights_to_legends_car-t_cell_therapies_in_deal_worth_over_$1bn_1503832

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZUrx