یافته جدید محققان در زمینه منبع انرژی سلول های سرطانی

محققان دانشگاه Cardiff با بررسی انواع مختلف سلول ها در گلیوبلاستوما یافته های ارزشمندی را در مورد منبع انرژی سلول های سرطانی که تقسیم آهسته یا سریع دارند بدست آورده اند و بر این باورند که یافته های آن ها می تواند به درمان موثر سرطان های تهاجمی مغز کمک کند.

محققان دانشگاه Cardiff  با بررسی انواع مختلف سلول ها در گلیوبلاستوما یافته های ارزشمندی را در مورد منبع انرژی سلول های سرطانی که تقسیم آهسته یا سریع دارند بدست آورده اند و بر این باورند که یافته های آن ها می تواند به درمان موثر سرطان های تهاجمی مغز کمک کند.

Florian Siebzehnrubl میگوید: گلیوبلاستوما شایع ترین و تهاجمی ترین شکل سرطان های مغزی می باشد که در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد. به عقیده محققان دلیل کشنده بودن گلیوبلاستوما حضور انواع بسیار زیاد سلول های سرطانی درون یک تومور است. این محققین دریافته اند که سلول هایی که در تومور تقسیم آهسته تری دارند، تهاجمی تر هستند و به درمان های سرطانی مقاومت نشان می دهند و مشخص شده است که سلول ها در مقایسه با سلول های با تقسیم سریع، نوع متفاوتی از منبع انرژی را مورد استفاده قرار می دهند.

به نظر می رسد که سلول های با تقسیم سریع از قند به عنوان منبع تامین انرژی استفاده می کنند و این در حالی است که سلول های با تقسیم آهسته از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. از آن جایی که محققین این سلول های با تقسیم آهسته را دلیل بدخیمی تومورها می دانند، بر این باورند که مهار کردن منبع سوختی این سلول ها، می تواند پاسخ دهی آن ها به درمان را بهبود ببخشد و حتی منجر به ایجاد رویکردهای درمانی جدید برای مقابله با این سلول های سرطانی پیش رونده باشد.

 

Reference:https://medicalxpress.com/news/2018-10-fat-fuels-aggressive-brain-cancers.html

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZRGi