در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد:

گزارش افتتاح مرکز جامع سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی در کرمان

یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 13 اسفندماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 13 اسفندماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 دکتر فرجی‌فرد، مدیر توسعه تجاری‌سازی و بازار ستاد، به ارائه گزارش از بازدید از شرکت زیست فناوری کوثر پرداخت. هدف از بازدید از این شرکت، پیگیری پیشرفت طرح تولید آنتی‌بادی پلی‌کلونال ضد تیموسیت انسانی موسوم به ATG بوده‌است. فرجی‌فرد هم‌چنین گزارشی از سفر هفته گذشته دبیر ستاد و هیئت همراه به شهر کرمان و برگزاری «سمپوزیوم سلول‌درمانی کاربردها و چالش‌ها» در این شهر ارائه کرد. در این سفر، دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر حمیدیه و اعضای ستاد را همراهی می‌کرد. پیش از برگزاری سمپوزیوم، از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمان بازدید بعمل آمد و پیگیری مراحل ساخت و روند تکمیل اتاق تمیز مرکز تکثیر، پرورش و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی با حضور دکتر رشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، انجام شد.

هم‌چنین، طی این بازدید، مرکز جامع سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی کرمان افتتاح شد. این مرکز دارای بخش‌های مختلفی همچون آزمایشگاه ملکولی،کشت سلول، مهندسی بافت، فلوسایتومتری، نمونه‌گیری و اتاق سرد است راه اندازی این مرکز زمینه انجام تحقیقات پژوهشگران و محققان استان را هموار خواهد کرد. خاطر نشان می گردد سمپوزیوم سلول‌درمانی کاربردها و چالش‌ها، در تاریخ 9/12/97 و در محل بیمارستان شفای شهر کرمان برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

 در ادامه جلسه با ارائه برنامه‌های جامع راهبردی مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد آغاز شد. دکتر ظهیری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد، برنامه‌های این مدیریت را در قالب 5 کد برنامه ی «فعالسازی وبگاه ستاد و سامانههای انتشار اخبار علمی، رویدادها و تازهها»، «انجام فعالیت‌های ترویجی، آموزشی و توانمندسازی در راستای معرفی محصولات، خدمات، رسالت و تازه‌های ذیربط»، «پیگیری عضویت کشور در مجامع بین‌المللی ذیربط»، «پیگیری توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تولید، خدمات ، آموزش و پژوهش» و «تولید زیرساخت‌های بانک اطلاعاتی به منظور راه‌اندازی نظام ثبت، شبکه‌سازی و رتبه‌بندی فعالان حوزه سلول‌های بنیادی» ارائه نمود که با پیشنهادات اعضاء حاضر تکمیل گردید.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDr1