پیام تبریک دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی به مناسبت اعطای عنوان برنده جایزه آکادمی جهانی علوم TWAS در حوزه زیست شناسی به دکتر حسین بهاروند درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بنام پروردگارجان وخرد محققین عزیز کشورمان سال ها است به لطف خداوند متعال، راهنمایی ها و حمایت های ارزشمند مقام معظم رهبری، پشتکار، صبر و جدیت و با وجود محدودیت ها ، تمامی توانمندی های خود را وقف خدمت به مردم عزیز کشورمان نموده اند. در حوزه علوم نوین، بالاخص سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز نهضت عظیمی در سال های اخیر شکل گرفته است که مرهون مجاهدت های دانشمندان فرهیخته کشورمان است.

بنام پروردگارجان وخرد

محققین عزیز کشورمان سال ها است به لطف خداوند متعال، راهنمایی ها و حمایت های ارزشمند مقام معظم رهبری، پشتکار، صبر و جدیت و با وجود محدودیت ها ، تمامی توانمندی های خود را وقف خدمت به مردم عزیز کشورمان نموده اند. در حوزه علوم نوین، بالاخص سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز نهضت عظیمی در سال های اخیر شکل گرفته است که مرهون مجاهدت های دانشمندان فرهیخته کشورمان است.

موجب افتخار است که هم اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اعطای جایزه مهم بین المللی آکادمی جهانی علوم TWAS در حوزه زیست شناسی به دکتر حسین بهاروند، موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان هستیم. وظیفه خود می دانم این موفقیت بزرگ که توسط دانشمندمومن، متعهد و سخت کوش کشور عزیزمان محقق گردیده است را به حضور ایشان و جامعه علمی کشور تبریک عرض نمایم و موفقیت های روزافزون را برای این محقق برجسته بین المللی از درگاه خداوند متعال مسالت نمایم. امید است با استفاده از ظرفیت های عظیم انسانی و علمی کشور و تلاش دانشمندانی همچون دکتر بهاروند شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش علم و فناوری و در نهایت بهره مندی مردم عزیز میهن از دستاوردهای ایشان باشیم.

امیر علی حمیدیه

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی

 

حسین بهاروند، استاد ممتاز، موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان است. وی در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار سلولهای بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید کرد و در سال ۱۳۸۷به همراه همکارانش موفق به تولید سلولهای بنیادی پرتوان القائی انسانی و موشی شد و پس از آن نیز افتخارات فراوانی را برای کشور به ارمغان اورده است.

آکادمی جهانی علوم (TWAS) که زیر نظر یونسکو مدیریت می شود، یک نهاد معتبر بین المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است. در حال حاضر بیش از یک هزار و 100 دانشمند برتر از جمله 15برنده جایزه نوبل عضو آکادمی جهانی علوم هستند. این نهاد بین المللی هر ساله جوایز خود را در 9 حوزه علمی به دانشمندان برگزیده کشورهای در حال توسعه به پاس سهم قابل توجهشان در پیشرفت و کاربرد علم و فناوری به منظور توسعه پایدار اعطا می کند.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZmLi