نگاهی بر فرآیند اجرایی فن بازار در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد

یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 26 آذرماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 26 آذرماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، دکتر مردپور، به ارائه ی گزارشی از نحوه ی برگزاری سومین فن بازار سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جشنواره سوم پرداخت و گفت: به دلیل استقبال فناوران و صاحبان ایده، محصول یا خدمت و نیز اقبال سرمایه‌گذاران حوزه‌های سلامت و فناوری‌های همگرا، زمان ثبت‌نام در فن بازار (به مدت یک هفته) نیز تمدید شد و کارگاهی دو روزه با موضوع "نحوه ارائه ی موثر به سرمایه گذار" در تاریخ های پنجم و ششم آذر ماه به منظور ارائه‌ی هرچه بهتر طرح‌های برگزيده در روز نشست، برگزار شد.

وی افزود: رویداد فن بازار با حضور بيش از ١٠٠ نفر از سرمایه گذاران و صاحبان ایده و فناوری  برگزار شد، سرمایه‌گذاران از صنایعی نظير سلامت، خودروسازی و فناوری اطلاعات حضور داشتند. از جمله اين سرمایه گذاران می توان به شناسا، صندوق لوتوس پارسیان، سرآوا، ايراتل ونچرز، صندوق توسعه صادرات، پرشين دارو البرز، ليدكو، بن ياخته هاي رويان، هولدينگ فناوريهاي نوين آستان قدس رضوي، سرمايه گذاري بانك مسكن، پارس ليو طب، مركز فابا، هولدينگ بركت، ديجي كالا و چرم درسا اشاره کرد. علاوه براين، پروفسور Kineoka از سازمان غذا و دارو ژاپن به همراه دكتر شهسواراني در جلسه ارائه حضور داشتند.

در اين دوره ۳3 تیم در فن بازار به رقابت پرداختند و پس از داوري هاي فني و كسب و كاري، ۱۲ تیم به مرحله نهایی جهت ارائه به سرمایه گذاران راه یافتند. پس از ارائه‌های 5 دقیقه‌ای استارتاپ‌ها، سرمایه گذاران در سالن تشریفات سالن اجلاس سران به بحث، مذاكره و تبادل نظر با فناوران پرداختند.

از جمله طرحهاي شاخص ارائه شده در اين دوره مي توان به بيوراكتورهاي سلولي، فاكتورهاي رشد سلولي، ساخت و تحليل داده هاي NGS، دستگاه فلوسايتومتري و دستگاه ويرايش ژنوم اشاره كرد.

در ادامه دکتر امیر خانی، از اهمیت بازتاب خبری دستاوردهای سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سخن گفت و بیان کرد: این دستاورد ها و نتایج از مهم ترین موضوعات برگزاری هر کنگره بوده و بازتاب خبری این موضوع می تواند به با شکوه تر برگزار شدن کنگره های آتی کمک شایانی کند.

سپس کارشناس استارتاپ ستاد گزارشی از طرح هایی ارائه داد که قابلیت تجاری سازی داشته و در سومین رویداد استارتاپی مورد توجه سرمایه گذاران حاضر در این رویداد قرار گرفته است و مقرر شد تمامی جلسات فی ما بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و نظارت های حمایتی از جانب ستاد بر این قرارداد ها و جلسات اعمال گردد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDUi