نگاهی بر فرآیند اجرایی جشنواره سوم در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد

یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 10 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 10 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، صادقی کارشناس ستاد در ارتباط با برگزاری کارگاه های سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: پیش از برگزاری کارگاه ها توسط مجریان کارگاه‌ها، جلسات متعددی جهت هماهنگی های لازم تشکیل شد و در مجموع 233 نفر ثبت نامی و 15 کارگاه از جمله : کارگاه ویرایش ژنوم با CRISPR  Cas9، کارگاه اصول پایروسکوئنسینگ و کاربردهای آن، کارگاه تکنیک های عملی  HLA Typing ،کارگاه آشنایی با اصول فلوسایتومتری و کاربرد آن در تشخیص های بالینی و.... برگزار گردید که با توجه به نظرسنجی های انجام شده کارگاه " طراحی مطالعات پیش بالینی  و آشنایی با مدلهای حیوانی بیماریهای ایسکمیک قلب برای استفاده در مهندسی بافت" ،کارگاه اصول پایروسکوئنسینگ و کاربردهای آن و کارگاه تکنیک های عملی  HLA Typing به ترتیب استقبال و بازخورد خوبی را به همراه داشته اند.

در ادامه جلسه، دکتر محسنی مسئول بخش دانش آموزی ستاد گزارشی از برگزاری بخش دانش‌آموزی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی ارائه نمود و افزود: سه پیش برنامه ی دو روزه در آبان ماه سال جاری با حضور کارشناسان پژوهش سراها و دانش آموزان 18 استان در محل پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا قطب کشوری سلول های بنیادی برگزار شد و در برنامه بخش دانش آموزی جشنواره سوم 230 دانش آموز به صورت ثابت روزانه در 4 روز برگزاری رویداد حضور داشتند و 577 دانش آموز در وبسایت ثبت نام کرده بودند که بیشترین دانش آموزان از استان های آذربایجان شرقی و البرز بوده و در مجموع 225 اثر در هشت محور ارسال شده بود و 57 دانش آموز ارائه طرح داشتند. وی همچنین گفت: از نقاط برجسته این رویداد می توان به حضور شخصیت های علمی، مهمانان خارجی، اعضای شورا و همکاری موثر مدیران ستاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره نمود.

در پایان، دکتر اقدمی مدیر بخش توسعه مراکز ارائه خدمات سلول های بنیادی ستاد، به ارائه گزارش اجمالی از بخش علمی کنگره جشنواره سوم پرداخت و سپس نقاط ضعف و قوت جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZdHi