نشست کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با مسئولین بنیاد ملی نخبگان

نشست کمیته علمی المپیاد دانش­آموزی سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر سعادت قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان و دکتر عارفیان رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی و جمعی از مسئولین ستاد در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست کمیته علمی المپیاد دانش­آموزی سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر سعادت قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان و دکتر عارفیان رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی و جمعی از مسئولین ستاد در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در ابتدا دکتر حمیدیه ضمن تشریح اهمیت حوزه سلول های بنیادی، هدف از ترویج و فرهنگسازی این حیطه از علم در سطح ملی را دستیابی به اشل های جهانی دانست و افزود: بسترسازی مناسب موجب استقلال کشور از کشورهای پیشرو دنیا و به ویژه منطقه خواهد شد که با توجه به این موضوع ستاد این امر را در بین قشر دانش آموزی با برگزاری المپیاد دانش آموزی رواج داده است.

سپس دکتر عارفیان مدیر آموزش، پژوهش و منابع انسانی ستاد و اعضای حاضر در جلسه به تشریح نقاط قوت و ضعف این المپیاد پراختند و همچنین نحوه اعطای امتیاز نخبگی به  دانش پژوهان المپیاد را بیان نمودند. 

در ادامه دکتر صحرا نورد مسئول این المپیاد ضمن ارایه گزارشی از فرآیند برگزاری این المپیاد افزود: ویژگی بارزی که این المپیاد را از سایر المپیادهای دانش آموزی مستثنی کرده نگاه فناورانه و تجاری سازی در حیطه سلول های بنیادی می باشد. ضمنا جهت ارتقاء و بهبود کیفیت برگزاری این المپیاد منابع جدیدی که مورد تایید مسئولین المپیاد هست در اختیار دانش پژوهان قرار داده خواهد شد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDTi