نشست کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

نشست کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از اعضا و به سرپرستی دکتر عارفیان رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 10 دی ماه برگزار شد.

   

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از اعضا و به سرپرستی دکتر عارفیان رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 10 دی ماه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر اقدمی به معرفی دکتر حبیب میدانچی پرداخت و ابراز امیدواری کرد، مسولین المپیاد از همکاری ایشان جهت پیشبرد اهداف این رویداد علمی بهره مند شوند. وی همچنین در ادامه بیانات خویش به معرفی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این المپیاد توسعه و ترویج علوم نوین سلول های بنیادی در بین دانش آموزان علاقمند در سطح کشور و  همچنین شناسایی و هدایت تحصیلی آنها در مسیری منجر به تولید دانش و ثروت در این حوزه است.

در ادامه دکتر عارفیان رئیس کمیته المپیاد دانش آموزی ضمن ارایه گزارشی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای چهارمین المپیاد دانش­ آموزی اظهار داشت: در صدد هستیم با برگزاری این المپیاد بین رشته ای علاقمندان به این حوزه را جهت ورود به دانشگاه های نسل سوم و چهارم آماده کنیم.

 همچنین دکتر صحرانورد، مسئول این المپیاد، به تبیین تغییرات اخیر در رویداد علمی پرداخت. به عنوان نمونه، گسترش منابع اولیه آزمون و اضافه شدن کتاب " خلق مدل کسب وکار" به منظور آشنایی داوطلبین از مراحل اولیه، با این رویکرد نوین به المپیاد، از تغییرات جدیدی است که ایجاد شده است. وی خاطر نشان کرد: این قبیل تغییرات می تواند موجب تغییر نگرش دانش پژوهان  نسبت به محتوای کاربردی المپیاد مذکور می شود.

در پایان دکتر میدانچی پیشنهاداتی راهبردی جهت نیل به اهداف این المپیاد مطرح نمود. وی همچنین آموزش تولید ثروت از علم را از ابزاری برشمرد که می تواند تحول اساسی در آینده علمی کشور ایجاد کند. ایشان در پایان، خواستار برگزاری کارگاه های معرفی و  آموزشی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای دبیران زیست شناسی شد و آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه کسب و کار برای دانش پژوهان و همکاری های بیشتر­ اعلام نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZJJi