نشست مشترک دبیر ستاد با دکتر شجاعیان مدیر اجرایی بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان

جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر شجاعیان مدیر اجرایی و عضو هیات مدیره بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، در محل بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر شجاعیان مدیر اجرایی و عضو هیات مدیره بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، در محل بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان برگزار گردید.

 

در ابتدا دکتر حمیدیه با اشاره به گسترش فناوری های نوین از جمله علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان آینده علم پزشکی، از افزایش تعداد شرکت دانش بنیان در این حوزه خبر داد و افزود: شتابدهنده های تخصصی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی این حوزه راه اندازی شده اند که این امر زمینه ایجاد اشتغال و بهره مندی از استعداد نیروهای جوان در شرکت های دانش بنیان را فراهم نموده است وی افزود: بازار محصولات سلول‌های بنیادی در حال ورود به مرحله جدیدی از رشد می باشد. در کشور ما نیز دانشمندان و محققان مراکز و دانشگاه های مختلف در رشته های مختلف علوم پایه، بالین و مهندسی، هم راستا با روند رشد جهانی این حوزه، مشغول به فعالیت هستند. دبیر ستاد افزود: می توان با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله مراکز خیریه، در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شاهد پیشرفت در خور توجهی در این حوزه بود و مسیر اشتغال‌زایی در داخل کشور را هموار نمود.

در ادامه دکتر شجاعیان توضیحاتی در مورد بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان ارائه نمود و افزود: این بنیاد به اهتمام جمعی از اساتید، محققین و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی و نیز جمعی از خیرین در سال ۱۳۹۵ بنیان گذاری شد و پس از طی مراحل قانونی و کسب مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزارت کشور شروع به فعالیت نمود. وی افزود: این بنیاد از جمله سازمان های مردم نهادی است که قصد دارد با نگاهی متوازن و همه جانبه درخصوص آموزش همگانی، تحقیق و پژوهش، ثبت ملی سرطان و آمایش ملی این بیماری و نیز کمک به ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان های فوق تخصصی ویژه بیماران سرطانی، همچنین سرمایه گذاری در ایجاد زیر ساخت های لازم در حوزه علوم و فناوری های نوین از جمله سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گام های مؤثری بردارد.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zim1