نشست فعالان انجمن های دانشجویی در جریان سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

حمیدیه در بخش پایانی سخنرانی خود دستیابی به موفقیت با استفاده از دانش علمی و فنی بدون بهره گیری از دانش کسب و کار را غیرممکن دانست و در نهایت رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی را برای دانشجویان ضروری شمرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، در جریان برگزاری جشنواره ملی  و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، امروز در تاریخ 9 آذر نشست فعالان انجمن های دانشجویی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر کل جشنواره، دکتر عارفیان، مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد و مسئول اولین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت و خانم تائبی مسئول کمیته دانشجویی ستاد سلول های بنیادی برگزار شد. در ابتدای جلسه خانم تائبی ضمن تبریک به دانشجویان علوم پزشکی اهواز، باهنر کرمان وعلوم پزشکی تهران برای موفقیتشان در رویداد استارت آپ، از اتمام داوری انتخاب انجمن های دانشجویی برتر و اعلام نهایی آن در مراسم اختتامیه جشنواره، خبر داد. وی خاطر نشان کرد به واسطه کمک ها و رهنمود های دکتر حمیدیه، شاهد رشد فعالیت های دانشجویی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و جهت گیری آن ها به سمت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان هستیم.

در ادامه این نشست دکتر حمیدیه ضمن بیان پتانسیل بالای جوانان ایرانی در قالب چند مثال مانند ساخت میکروسکوپ confocal  و دستگاه Gene editing ، تمامی توان خود را در درجه اول در راستای ارتقا و پیشرفت جوانان این مرز و بوم معرفی کرد. وی با نوپا دانستن اشتغال در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی راه را برای سرمایه گذاری های بیشتر در این رشته توسط شرکت هایی با تخصص های غیرمرتبط هموارتر از سابق توصیف کرد. حمیدیه در بخش پایانی سخنرانی خود دستیابی به موفقیت با استفاده از دانش علمی و فنی بدون بهره گیری از دانش کسب و کار را غیرممکن دانست و در نهایت رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی را برای دانشجویان ضروری شمرد.

سپس دکتر عارفیان ، خانم تائبی و نمایندگان انجمن های دانشجویی سلول های بنیادی از دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، الزهرا، شهید بهشتی، باهنر کرمان، علوم پزشکی بوشهر، شیراز، علوم پزشکی مشهد، ارومیه، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی البرز، آزاد تهران مرکز و شاهد برگزار شد اعضای انجمن ها در رابطه با جشنواره و کنگره و فعالیت های اخیر انجمن خود و همچنین منبع درآمد و چگونگی هموار کردن مشکلات آن تامین مالی برنامه ها توضیح دادند. دانشجویان، ضمن اشاره به نکات مثبت کنگره، از جملهارتقا سطح علمی کنگره نسبت به دوره قبل و حضور گسترده صاحبان کسب و کار در فن بازار جشنواره، آن را بستر مناسبی برای آغاز همکاری بین دانشجویان و صاحبان کسب و کار دانستند. آن چه که بیان شد برگزاری گسترده فعالیت های ترویجی، آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاه ها مانند برگزاری سمپوزیوم ها، مدارس تابستانه، کارگاه ها و ژورنال کلاب و یک طرح خیریه ای سلامت عنوان شد. در مورد حمایت مالی برنامه های دانشگاه های مختلف نیز راهکار هایی مانند ایجاد ارتباط و همکاری با جهاد دانشگاهی شهرستان ها، معاونت آموزشی و پژوشی دانشگاه ها، پژوهشگاه های مستقل، انجمن نخبگان و درآمدزایی از طریق ثبت نام و دریافت هزینه از شرکت کنندگان رویداد های هر انجمن ارائه دادند.

دکتر عارفیان در رابطه با تامین مالی برنامه های انجمن ها و فعالیت آن ها به عنوان بازو های عملیاتی ستاد در دانشگاه ها ، به بیان پتانسیل بالای انجمن ها پرداخت و افزود: در داوری آثار انجمن ها شاهدفعالیت های چشمگیر بودیم.

وی همچنین به برگزاری دومین المپیاد دانشجویی بین رشته ای سلول های بنیادی و مهندسی بافت توسط سازمان سنجش خبر داد. جلسه با بیان دو نکته توسط خانم تائبی مبنی بر اهمیت و ضرورت مستندسازی و اطلاع رسانی انجمن ها نسبت به فعالیت های خود و تغییر احتمالی در آیین نامه سنجش انجن های برتر دانشجویی برای دوره بعد خبر داد.

شایان ذکر است، سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در تاریخ 3 لغایت 10 آذرماه 1397 توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z7Di