نخستین سمپوزیوم استفاده از سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت در دوره نوزادی برگزار خواهد شد

جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری نخستین سمپوزیوم استفاده از سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت در دوره نوزادی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر کدیور و جمعی از اساتید، در تاریخ 9 دی ماه 1397، در محل مرکز طبی کودکان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری نخستین سمپوزیوم استفاده از سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت در دوره نوزادی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر کدیور و جمعی از اساتید، در تاریخ 9 دی ماه  1397، در محل مرکز طبی کودکان برگزار گردید.

در ابتدا دکتر کدیور ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این سمپوزیوم و بین رشته‌ای بودن آن گفت: پیش‌بینی می‌شود این سمپوزیوم در اسفندماه 97 نیز برگزار گردد و از انجمن‌های مرتبط جهت همکاری با این سمپوزیوم دعوت بعمل آمده است. وی بر اهمیت مطرح شدن بحث اخلاق نیز تاکید نمود.

سپس دکتر حمیدیه به فعالیت‌های ستاد در خصوص توانمندسازی و تقویت توان علمی و عملی دانشجویان، متخصصان، پژوهشگران و نیروی انسانی فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و آشنایی با آخرین دستاوردهای این حوزه از طریق برگزاری بیش از 65 سمپوزیوم و کارگاه طی سال‌های 94 تا 96 توسط دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه های مختلف کشور اشاره نمود و بر اهمیت برگزاری و آشنایی افراد با کاربرد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوران نوزادی نیز تاکید نمود.

در ادامه جلسه نیز اساتید به بیان تجربیات خود در حوزه کودکان و دوره نوزادی پرداختند و پیشنهادات خود را جهت برگزاری هر چه بهتر این سمپوزیوم مطرح نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZjHi