مکانیسم جدیدی برای فعال شدن سیستم ایمنی بدن علیه سرطان

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Nature، مکانیسم جدیدی برای فعال‌سازی سیستم ایمنی در برابر سلول‌های سرطانی کشف شده است که، اجازه می دهد تا سلول های ایمنی، سلول‌های سرطانی را بهتر تشخیص داده و از بین ببرند.

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Nature، مکانیسم جدیدی برای فعال‌سازی سیستم ایمنی در برابر سلول‌های سرطانی  کشف شده است که، اجازه می دهد تا سلول های ایمنی، سلول‌های سرطانی را بهتر تشخیص داده و از بین ببرند.

در حال حاضر پروفسور Levanon به همراه تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد، دریافته اند که زمانیکه این مکانیسم مهار شود، سیستم ایمنی می‌تواند بطور کارآمد، در مبارزه با سلول های سرطانی کنترل شود. این روش بیشتر در سرطان ریه و ملانوما موثر است.

Levanon، نویسنده دوم این مطالعه گفت: ما دریافتیم که اگر این مکانیسم قطع شود، سیستم ایمنی حساس‌تر خواهد شد. هنگامیکه مکانیسم غیر فعال شود، سیستم ایمنی در برابر تومورها بسیار تهاجمی خواهد شد.

در سال‌های اخیر نسل جدیدی از داروهای ضد سرطان توسعه یافته اند که پروتئین‌هایی را که مانع فعالیت ایمنی بدن در برابر تومورهای بدخیم می شود، متوقف می کند. این داروها موفقیت‌های قابل توجهی را نشان داده اند. جایزه نوبل سال نیز به افرادی تعلق گرفت که ژن‌های کلیدی این مکانیسم را کشف کرده بودند. علیرغم این دستاورد، نسل فعلی داروها تنها به تعداد کمی از بیماران کمک می کنند، در حالی که اکثر داروها قادر به ایجاد ایمنی برای حمله به تومور نیستند. امید است که این کشف جدید باعث افزایش فعالیت سیستم ایمنی برای حمله به سلولهای سرطانی شود. در حال حاضر تعدادی شرکت، تحقیقات خود را برای نمایش داروهایی که بر اساس این یافته‌ها کار می کنند، آغاز کرده اند.

 

Reference: DOI: 10.1038/s41586-018-0768-9, https://www.nature.com/articles/s41586-018-0768-9

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zpai