مصاحبه با دکتر فرزانه فتحی برگزیده بخش مقاله برتر سومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

دکتر فرزانه فتحی در گفتگو با خبرنگار ستاد از بیوگرافی تحصیلی خود که منجر به کسب موفقت ایشان در سومین جایره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شد، گفت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر فرزانه فتحی در گفتگو با خبرنگار ستاد، از بیوگرافی تحصیلی خود که منجر به کسب موفقت ایشان در سومین جایره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شده گفت.

فرزانه فتحی که به تازگی در رشته نانو تکنولوژی پزشکی در مقطع دکترای تخصصی پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است، در سومین جایزه ملی سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی موفق به دریافت جایزه بخش مقاله برتر گردید.

عنوان مقاله ارایه شده توسط ایشان :

“ Early-stage detection of VE-cadherin during endothelial differentiation of human mesenchymal stem cells using SPR biosensor”

بود که مستخرج از پایان نامه دکترای تخصصی خویش است. پایان نامه ایشان در زمینه طراحی و ساخت بیوسنسورهای نوری برای تشخیص زود هنگام تمایز سلول های بنیادی بوده است. همچنین نتایج مستخرج از پژوهش انجام یافته از این پایان نامه بطور موفقیت آمیز  منجر به طراحی بیوسنسوری شده است که  از روز سوم دوره تمایزی قادر به تشخیص بوده و این نتایج در قالب دو مقاله در مجله Biosensors & Bioelectronics در سال 2017 با ایمپکت فاکتور 8.2 چاپ گردید.

دکتر فتحی در دوره مقطع دکترای خود با کسب تخصص  در زمینه SPR موفق به چاپ 15 مقاله علمی پژوهشی در این زمینه شد.

دکتر فرزانه  فتحی  که متولد تبریز می باشند در سال 85 موفق به دریافت درجه کارشناسی در رشته شیمی و نیز در سال 88 موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی از دانشگاه تبریز گردیده است که از مهرماه سال 93 وارد رشته نانوتکنولوژی پزشکی در مقطع دکترای تخصصی گردید. ایشان هم اکنون در زمینه تحقیقاتی ساخت حسگرهای زیستی پلاسمونی و بلور فوتونی جهت شناسایی بیومارکرها فعالیت دارند.

 

 

 

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zm5i