مصاحبه با دارنده مدال برنز اولین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت

محمد همایونفر دارنده مدال برنز اولین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت در گفتگو با خبرنگار ستاد از المپیاد دانشجویی به عنوان ابزاری برای توسعه این علوم نوین در بین نسل جوان کشور نام برد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی، محمد همایونفر دارنده مدال برنز اولین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت در گفتگو با خبرنگار ستاد از المپیاد دانشجویی به عنوان ابزاری برای توسعه این علوم نوین در بین نسل جوان کشور نام برد .

همایونفر دانشجوی ارشد رشته مهندسی شیمی بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: سازمان سنجش آموزش کشور سال 96 برای اولین بار از طریق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال96 این المپیاد را به جوانان علاقمندان معرفی نمود. نحوه شرکت علاقمندان بدین صورت برنامه ریزی شده  بود که دانشجویان علاقمند به شرکت در این فرآیند علمی در صورت قبولی در مرحله اول سایر المپیادهای سازمان سنجش آموزش کشور می توانستند در مرحله نهایی این المپیاد شرکت نمایند.

وی  دلیل اصلی شرکت در این المپیاد را کاربردی و جدید بودن این علم برشمرد برشمرد و اضافه کرد که یکی از نکات جالب توجه این المپیاد برای رشته های مهندسی درس پدیده های انتقال بود که سوالات مطرح شده در آزمون نیز استاندارد طراحی شده بود.

همایونفر برگزاری رویدادهای علمی از جمله المپیاد را وسیله ای برای شناسایی دانشجویان علاقمند و مستعد در حوزه های علوم نوین و کاربردی دانست و گفت: المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی به دلیل بین رشته ای بودن باعث هماهنگی و همکاری دانشجویان از رشته های متفاوت می گردد و در نهایت منجر به گسترش و پیشرفت این علم در کشور خواهد شد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZCFi