مصاحبه با اشکان آصفی دانش پژوه اولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اشکان آصفی از دانش پژوهان اولین المپیاد در گفتگو با خبرنگار ستاد از نحوه ی همکاری های دانش پژوهان المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با این ستاد سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اشکان آصفی از دانش پژوهان اولین المپیاد در گفتگو با خبرنگار ستاد از نحوه ی همکاری های دانش پژوهان المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با این ستاد سخن گفت.

لطفاً خودتان را معرفی کرده و نحوه آشنایی خود با المپیاد دانش آموزی بگویید.

"اشکان آصفی هستم از دانش پژوهان اولین المپیاد دانش آموزی سال تحصیلی 95-1394. در حال حاضر دانشجو رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستم.

در سال دوم دبیرستان به واسطه اطلاع رسانی معلمین و مسوولان مدرسه با این المپیاد آشنا شدم و در تابستان ۹۵ وارد دوره تابستانه این المپیاد شدم."

نظرتان درمورد المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی چیست؟

"حضور در المپیاد سلول های بنیادی یک تجربه متفاوت است. بین رشته ای بودن این المپیاد و نقش مهم کار تیمی در آن جایگاه خاصی به این المپیاد در میان سایر المپیاد ها بخشیده است. رویکرد متفاوت و تفکر خارج از جعبه ای(out of box ) که این دوره ی آموزشی در دانش آموزان ایجاد می کند می تواند در ادامه ی مسیر روشن کننده ی راه آن ها باشد."

اصلاح منابع این المپیاد برای دوره چهارم را چگونه ارزیابی میکنید؟

"این اصلاحات به دنبال جلسات متعدد و همفکری افراد صاحب نظر زیادی به انجام رسید‌ و هدف نهایی آن مشخص تر شدن جایگاه واقعی این المپیاد و تمرکز بر پایه های اصلی و اختصاصی این علم-با حفظ بین رشته ای بودن آن-به انجام رسیده است."

درباره داوری خود دربخش مقالات دانش آموزی سومین جشنواره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توضیح دهید.

"به دنبال تایید مدیر بخش دانش آموزی ستاد و چند تن از اعضای هییت علمی دانشگاهی ۴ نفر از دانش پژوهان این المپیاد که در حال حاضر دانشجو هستند، به عنوان داوران بخش مقالات بخش دانش آموزی در سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی حضوری فعال داشتند. چرا که این اساتید معتقد بودند مطالعات علمی، تجربه حضور و مدال آوری در این المپیاد و فاصله کم سنی داوران منتخب با دانش پژوهان ارایه دهند، کیفیت داوری این بخش را به حداکثر خواهد رساند."

آینده المپیاد سلول های بنیادی را چگونه ارزیابی میکنید؟

"این المپیاد در ابتدای راه روشن خود قرار دارد. بر این باورم که بی شک همت مسوولان این المپیاد در بهبود روزافزون کیفیت آن و ادامه ی راه روشنی که به خوبی آغاز شده است مثمر ثمر خواهد بود  و در صورت ادامه ی این رویه و نیز تلاش مداوم دانش آموزانی که در این المپیاد خود را محک‌ میزنند؛ می توان انتظار نتایج بی نظیر و‌چشم‌گیری را از این المپیاد انتظار داشت."


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z7ai