لزوم تعیین اولویت های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه سلول های بنیادی در استان بوشهر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر در محل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ریاست جمهوری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر  در محل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه دکتر کشمیری با تشریح فعالیت های تحقیقاتی صورت گرفته در استان بوشهر بزرگترین سرمایه استان را وجود نیروی انسانی توانمند و علاقمند دانست و فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم به منظور انجام مطالعات و گسترش تحقیقات توسط علاقه‌مندان به حوزه سلول‌های بنیادی را اولین قدم در این راه برشمرد. وی همچنین افزود باید از طریق همکاری دانشگاه با سایر ارگان ها در این استان از ظرفیت های بالقوه در جهت توسعه و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در این حوزه بهره برد. ایشان با اشاره به برگزاری فن بازار محصولات شرکت های دانش بنیان که 20 اسفند ماه در بوشهر برگزار می شود ابراز امیدواری کرد که این رویداد همکاری هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان با بدنه علمی دانشگاه را فراهم کند.

در این دیدار دکتر حمیدیه با بیان دغدغه های مجموعه ستاد در جهت توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در همه ی استان ها بویژه مناطق محروم بر لزوم تعریف اولویت های تحقیقاتی و توسعه فناوری در شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر تاکید کرد. ایشان با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه سازمان ها و دانشگاه ها با شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، ملموس بودن تلاش های صورت گرفته در این حوزه را توسط عموم جامعه مهمترین دلیل توجه روزافزون به توسعه خدمات و فناوری های مبتنی بر سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانست.

 


 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZZs1