سمپوزیوم یک روزه پوست و سلول های بنیادی برگزار خواهد شد

جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه پوست و سلول های بنیادی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی، دکتر قدیمی، دکتر ده مرده، دکتر بهرنگی، دکتر زیرک ساز در تاریخ 12 اسفند ماه 1397 در محل ستاد سلول های بنیادی، معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه پوست و سلول های بنیادی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی، دکتر قدیمی، دکتر ده مرده، دکتر بهرنگی، دکتر زیرک ساز در تاریخ 12 اسفند ماه 1397 در محل ستاد سلول های بنیادی، معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه دبیر ستاد، در ابتدا به اهمیت دانش سلول های بنیادی و فراهم بودن ورود آن به تمامی رشته های تخصصی بالینی و روند پیشرفت این حوزه در 4 سال گذشته و امضای اولین آیین نامه مرتبط با سلول درمانی پرداخت. ایشان خاطرنشان کرد با امضای این آیین نامه تخلفات در این حوزه به شدت کاهش یافته است. طی تلاش های صورت گرفته در 4 سال اخیر رتبه علمی ایران از 34 به 14 ارتقا یافته است.

دکتر امیرخانی اذعان داشت در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری و ارائه محصول دارای اهمیت ویژه ای است. پیش از تصویب اولین آیین نامه سلول درمانی، در ایران هیچ گونه محصول سلولی نداشتیم ولی خوشبختانه در حال حاضر بیش از 70-80 محصول سلولی به طور نمونه در حوزه پوست روانه بازار شده است.در ادامه وی عنوان کرد لازم است تمام اهتمام خود را به کار بندیم تا گفتمان علوم سلولی را گسترش دهیم.

در ادامه دکتر حمیدیه به سمپوزیوم های برگزار شده در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در طی سال های 94 تا 97 پرداخت و به 2 سمپوزیوم مرتبط با پوست که در سال های 95 و 97 برگزار گردید اشاره کردند.

سپس دکتر ده مرده و دکتر قدیمی پیرامون زمان و مکان برگزاری سمپوزیوم یک روزه و دعوت از سخنرانان سخن گفتند. در پایان تصمیم برآن شد برنامه سمپوزیوم در هفته آتی برنامه ریزی شده و به تایید برسد و پس از آن اطلاع رسانی آن آغاز خواهد گردید.

این سمپوزیوم در خرداد ماه 1398 در بیمارستان سوختگی مطهری برگزار خواهد شد.

ن آن

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zrr1