خیرین حوزه سلامت در تامین هزینه های تاسیس مراکز تحقیقاتی و آموزشی مشارکت خواهند کرد

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ضمن تشکر از دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر حمیدیه، دبیر کل سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به اهمیت موضوع ویرایش ژنوم و تاسیس مراکز ژن درمانی اشاره کرد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ضمن تشکر از دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر حمیدیه، دبیر کل سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به اهمیت موضوع ویرایش ژنوم و تاسیس مراکز ژن درمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به CART-Cell درمانی به عنوان یکی از انواع روش های ژن درمانی، در بخشی از سخنرانی خود گفت: بسیاری از بیماری ها مرتبط با مشکلات ژنتیکی هستند و امروزه ویرایش ژنوم، حذف ژن معیوب، جایگذاری نسخه سالم ژن و یا اصلاح نسخه معیوب را امکان پذیر ساخته است.

ملک زاده همچنین به دریافت تائیدیه FDA چند محصول ژن درمانی، به عنوان یک رخداد مهم اشاره کرد و ضمن بیان نیاز کشور به همکاری بیشتر بین دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی، لزوم وجود دانشگاه های جامع را مطرح کرد و از برگزاری جلساتی با خیرین به منظور تامین هزینه های مالی مورد نیاز برای تاسیس مراکز تحقیقاتی و آموزشی خبر داد.

شایان ذکر است، سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در تاریخ 3 لغایت 10 آذرماه 1397 توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال برگزاری است.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZQBi