توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر کوهپایه زاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران از درج توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در اهداف و چشم انداز پنج گانه دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

 دکتر کوهپایه زاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران از درج توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در اهداف و چشم انداز پنج گانه دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر امیر خانی دبیر شورای راهبردی ستاد در تاریخ ۷ بهمن ماه سال جاری نشست مشترکی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران داشتند در این دیدار ابتدا دکتر حمیدیه ضمن تشریح توسعه و گسترش روند روز افزون فناوری های علوم سلولهای بنیادی در علوم پزشکی و افزایش چشمگیر بازار محصولات ذیربط در سطح دنیا بر ضرورت تمرکز دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد. ایشان ظرفیت ها و توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتخار آمیز دانسته و افزود: انتظار میرود این دانشگاه به عنوان دانشگاه نسل سوم در این حضور پیشگام باشد.

 در ادامه دکتر امیرخانی گزارشی از آخرین مطالعات بازار حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را ارائه کرده و با توجه به ظرفیت های علمی ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی ایران سه حوزه پوست و ترمیم ،غضروف استخوان و چشم پزشکی را به عنوان فیلد مستعدان دانشگاه جهت فعالیت در حوزه سلول های بنیادی پیشنهاد نمود.

 در این نشست، موضوع طراحی و راه اندازی سومین شهر سلول و شتاب دهنده سلول های بنیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت سپس دکتر کوهپایه زاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در جهت ترویج مفاهیم توسعه علم و فناوری ها به ویژه در حوزه علوم راهبردی علوم سلول های بنیادی، ظرفیتهای گسترده آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه را برشمرد.

 و ی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده دانشگاه در طی سالهای اخیر در این حوزه تشریح و درج توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی در اهداف پنجگانه دانشگاه را دلیلی بر اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران بر تمرکز این فناوری راهبردی دانست.

 دکتر کوهپایه زاده ضمن اعلام آمادگی برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در زمینهی سلولهای بنیادی در حوزه های پوست ترمیم ،غضروف و استخوان و چشم پزشکیافزود: یکی از مهمترین ماموریت های دانشگاهها تولید علم و تجاری سازی آن می باشد. در همین راستا تلاش میکنیم دانش تولید شده در مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه را  با عرضه به شرکت های دانش بنیان تجاری نموده و مسیر از ایده تا بازار را در حوزه فناوری تشکیل نماییم.

در پایان مقرر گردید موضوع همکاری های فیمابین توسط طرفین پیگیری و پروژه سومین شهر سلول و شتاب دهنده تخصصی سلول های بنیادی مورد بررسی قرار گیرد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZSbi