توسعه فعالیت های ژن درمانی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری

جلسه ای با حضور دبیر ستاد دکتر حمیدیه، دکتر صنعتی معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دکتر زمردی پور رئیس پژوهشکده زیست فناوری پزشکی و تعدادی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه در تاریخ 11 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دبیر ستاد دکتر حمیدیه، دکتر صنعتی معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دکتر زمردی پور رئیس پژوهشکده زیست فناوری پزشکی و تعدادی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه  در تاریخ 11 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سلیمانپور عضو هیئت علمی پژوهشگاه  در رابطه با شرکت های فعال در حوزه ی سلول و ژن درمانی در اروپا به ارائه گزارشی پرداخت. در این گزارش محصولات تولید شده، فعالیت ها، مدل اقتصادی و ساختار شرکت ها بررسی شد.

سپس دکتر حمیدیه ضمن اشاره به مفید بودن همکاری های بین المللی در این حوزه عنوان کرد: امروزه در دنیا تولید محصولات ژن درمانی رو به افزایش است و در سال های آینده شاهد ارائه این محصولات در بیمارستان ها خواهیم بود. وی همچنین بیان داشت حضور چنین مراکزی در ایران نیز ضروری ست و لازم است فعالان و اساتید حوزه ی سلول و ژن درمانی با جذب مشارکت حداکثری سرمایه گذاران به فعال شدن مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در این حوزه کمک کنند.

در ادامه دکتر شمس آرا عضو هیئت علمی پژوهشگاه به ارائه ی گزارشی در رابطه با مطالعات پیش بالینی و محصولات ژن درمانی تایید شده در سطح دنیا پرداخت.

در پایان دکتر زمردی پور رئیس پژوهشکده زیست فناوری پزشکی پژوهشگاه، به ارائه ی مطالبی در رابطه با اهمیت همکاری پزشکان و اساتید علوم پایه پرداخت و افزود: پروژه های ژن درمانی در پژوهشگاه با رویکرد تولید محصول تعریف شده است. لذا حضور پزشکان در این گونه پروژه ها می تواند به بهبود تست های بالینی منجر شود.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZLJi