تقویت سیستم ایمنی برای غلبه بر سرطان

سلولهای ایمنی به نام ماکروفاژها باید در خدمت بدن باشند و از آن حفاظت کنند، اما سلول های سرطانی راهی پیدا کرده اند که از انها فرار کنند. در حال حاضر محققان مرکز Abramson Cancer University در پنسیلوانیا تشخیص داده‌اند چگونه می‌توان با مقدار انرژی کافی، ماکروفاژها را برای حمله به سلول‌های سرطانی تحریک کرد. این به خوبی ثابت شده است که ماکروفاژها می توانند رشد سلول های سرطانی را مهار کنند

سلولهای ایمنی به نام ماکروفاژها باید در خدمت بدن باشند و از آن حفاظت کنند، اما سلول های سرطانی راهی پیدا کرده اند که از انها فرار کنند. در حال حاضر محققان مرکز Abramson Cancer University در پنسیلوانیا تشخیص داده‌اند چگونه می‌توان با مقدار انرژی کافی، ماکروفاژها را برای حمله به سلول‌های سرطانی تحریک کرد. این به خوبی ثابت شده است که ماکروفاژها می توانند رشد سلول های سرطانی را مهار کنند. اما بیشتر تومورها نیز یک سیگنال به نام CD47 بیان می‌کنند که می‌تواند ماکروفاژها را به خواب عمیق فرو برده و از فعالیت آنها جلوگیری کند. محققان دریافته اند که متابولیسمی در ماکروفاژ مجددا می تواند بر این سیگنال غلبه کند و ماکروفاژها را برای فعالیت بیدار کند.

ماکروفاژها سلول‌های ایمنی مثل سلول های B و T هستند، اما با این تفاوت که می‌توانند سلول‌های بیگانه را فاگوسیت کنند.  اینگونه به نظر می رسد که ماکروفاژها باید قبل از اینکه فعالیت کنند، آماده و تحریک شوند. این تیم با استفاده از فعال کردن ماکروفاژها بوسیله CpG که یک گیرنده است و اولین سیگنال را ارسال می کند، از این روش استفاده کرد و دریافت که به‌سرعت تحلیل تومورها رخ داد و بقای موشها، حتی بدون نیاز به سلول‌های T، طولانی شد. به طور غیر منتظره‌ای نیز آنها دریافتند که ماکروفاژهای فعال قادر به فاگوسیت سلول‌های سرطانی حتی در حضور سطح بالایی از CD47 هستند.

 

Reference:DOI: 10.1038/s41590-018-0292-y, https://www.nature.com/articles/s41590-018-0292-y

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZEbi