تأکید بر تجاری­سازی محصولات حوزه سلول­های بنیادی با فناوری بالا جهت رفع نیاز داخل کشور و حتی صادرات به کشورهای منطقه

جلسه ی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر فاضل مدیر عامل شرکت لیوژن فارمد و جمعی از اعضای این شرکت در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر فاضل مدیر عامل شرکت لیوژن فارمد و جمعی از اعضای این شرکت در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه با اشاره به آینده روشن بازار محصولات و فناوری های مرتبط با حوزه علوم و فناوری­های سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی بر لزوم تجاری­سازی محصولات این حوزه با فناوری بالا جهت رفع نیاز داخل کشور و حتی صادرات به کشورهای منطقه تأکید نمود و افزود: با توجه به برخورداری قابلیت­های فناورانه شرکت­های دانش­ بنیان داخلی، امکان رقابت قیمتی با کشورهای خارجی فراهم شده­است و شرکت­های ما قادرند محصولات و خدمات خود را با قیمت­های پایین­تر از کشورهای دیگر عرضه نمایند.

در ادامه مدیر عامل شرکت لیـوژن فارمـد به ارائه توضیحاتی در زمینه ارائه خدمات پیشرفته بیوتکنولوژی به شرکت ها، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی پرداخت و افزود: مراکز مختلف تحقیقاتی، تولیدی و دانشگاهی از جمله دریافت کنندگان خدمات شرکت
می باشند. وی گفت: شرکت لیوژن فارمد می کوشد تا با تکیه بر توان ملی و بین المللی، رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی و تلاش فراوان، راه حلی برای تمامی خدمات آزمایشگاهی در حوزه های ژن، سلول، پروتئین و ویروس داشته باشد. مدیر عامل شرکت لیوژن فارمد در ادامه به ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت های مختلف این شرکت از جمله ارائه خدمات مبتنی بر فضای
BSL2 نظیر مطالعات Viral Clearance study، ارائه خدمات مشخصه یابی بانک های سلولی پرداخت و افزود: شرکت مذکور تنها مرکز ارائه خدمات بین المللی طیف سنجی جرمی پروتئین ها در کشور می باشد.

از جمله اقدامات صورت پذیرفته در شرکت، ایجاد Clean Room Class C، ایجاد فضای BSL2، منظم کردن و اصلاح ساختار بر مبنای اصول GLP و تهیه لیست خدمات بالقوه بوده و کمک به تجاری سازی طرح های شرکت های دانش بنیان دانشکده فناوری های نوین از جمله اهداف این شرکت می باشد.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Znji