برگزاری چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سال تحصیلی 98-1397

دکتر عارفیان رئیس کمیته علمی چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از برگزاری این المپیاد در سال تحصیلی 98-1397 و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر عارفیان رئیس کمیته علمی چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از برگزاری این المپیاد در سال تحصیلی 98-1397 و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خبر داد.

رئیس کمیته علمی این المپیاد گفت: طبق روال سه سال گذشته المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی به صورت ملی برگزار می شود. متقاضیان می بایست در مقطع دهم و یازدهم متوسطه تحصیلی باشند. همچنین بدون محدودیت رشته تحصیلی و شرط معدل می باشد.

دکتر عارفیان همچنین افزود: کتاب های زیست شناسی، شیمی و فیزیک سال دهم و یازدهم متوسطه و کتابچه تکمیلی سلول های بنیادی و سایر منابع که از طریق پایگاه اینترنتی www.isro.isti.ir  قابل دریافت است. منابع آزمون چهارمین دوره این المپیاد هست.

رئیس کمیته علمی همچنین اذعان داشت: المپیاد مذکور در سه مرحله به صورت متمرکز برگزار می‌شود به صورتی که آزمون مرحله اوّل در سطح حوزه‌هاي اجرايي تعيين شده در سراسر کشور و آزمون مرحله دوّم در مرکز استان برگزار می شود و در نهایت برگزیدگان مرحله دوم، به مرحله سوّم یا اردوی تابستانی راه می یابند. دانش پژوهان حاضر در اردوی تابستانی تحت آموزش های کلاس های تئوری و عملی به صورت گروهی و انفرادی قرار می گیرند.

وی ویژگی بارز این المپیاد را کار تیمی و تاکید بر فناوری و تجاری سازی در حوزه­ سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خواند.

گفتنی است علاقمندان به ثبت نام در این المپیاد جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند  از اواخر آذرماه به آدرس وبگاه اینترنتی www.oly.medu.ir سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پروش مراجعه نمایند.

 

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZJTi