برگزاری نشست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با دبیر ستاد

نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر صنعتی معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول­های بنیادی، نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر صنعتی معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به رشد بسیار خوب علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و آینده روشن بازار محصولات و فناوری های مرتبط با این حوزه افزود: می توان با مشارکت بخش خصوصی از جمله شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه سلول های بنیادی در جهت راه اندازی مراکز فعال مرتبط با حوزه دست ورزی های داخل سلولی و ویرایش ژنومی و توسعه این مراکز اقدامات موثری انجام داد.

در ادامه دکتر صنعتی بر لزوم انجام تحقیقات گسترده و رصد فعالبت های صورت پذیرفته در خصوص توسعه علوم و
فناوری های سلول های بنیادی در دنیا و داخل کشور
در جهت کمک به راه اندازی مرکز جامع دست ورزی های داخل سلولی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تأکید نمود و افزود: می بایست همه بخش های مورد نیاز مرکز فوق در قالب یک پروپوزال کلان ملی تهیه و تدوین شده و نقشه استراتژی و اهداف مرکز فوق الذکر مشخص گردد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZVEi