برگزاری نشست هم اندیشی مسئولین نخستین شهر سلول با دبیر ستاد

نشست هماهنگی ساخت نخستین شهر سلول کشور در دانشگاه خوارزمی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر ستاد و دکتر حبیبی ریاست دانشگاه خوارزمی و جمعی از مسئولین در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری­ های سلول­ های بنیادی، نشست هماهنگی ساخت نخستین شهر سلول کشور در دانشگاه خوارزمی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر ستاد و دکتر حبیبی ریاست دانشگاه خوارزمی و جمعی از مسئولین در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر حمیدیه با اعضای حاضر در نشست به بررسی روند پیشرفت پروژه شهر سلول پرداخت و گفت: راه اندازی پروژه مذکور مسیرها را جهت توسعه اقتصادی در کشور در حوزه سلول های بنیادی هموار می کند. وی در ادامه بیانات خود خواستار تسریع در عملیات اجرایی این پروژه شد.

سپس دکتر زاهد به ارایه گزارشی از روند راه اندازی این پروژه ملی پرداخت و افزود: طراحی شهر سلول تکمیل شده و بعضی از اقدامات اجرایی این پروژه از جمله مکانیک خاک، تاسیسات شامل پیگیری مربوط به آب، برق، گاز، آماده سازی پارکینگ و ایجاد درب اختصاصی و مسیر دسترسی ویژه انجام شده است.

در ادامه دکتر حبیبی اذعان داشت: عملیات اجرایی ساخت آزمایشگاه شتاب دهنده توسط شرکت پرسیس ژن در دست اجرا می باشد.

در پایان جلسه اعضای حاضر در نشست به بررسی چالش های موجود در خصوص این پروژه پرداختند و راه حل های مربوطه را جهت راه اندازی شهر سلول ارایه دادند.

ضمنا مقرر شد نامه نگاری های لازم جهت تسریع و مرتفع نمودن چالش های موجود بین دکتر ستاری و دکتر غلامی انجام شود.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z66i