برگزاری نشست با اعضا هیآت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای

نشست مشترکی جهت طراحی و ساخت دستگاه گاماسل به منظور پرتودهی محصولات خونی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر ستاد و تعدادی از اعضای هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در تاریخ 16 بهمن 1397 در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول­های بنیادی، نشست مشترکی جهت طراحی و ساخت دستگاه گاماسل به منظور پرتودهی محصولات خونی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر ستاد و تعدادی از اعضای هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در تاریخ 16 بهمن 1397 در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر حمیدیه توضیحاتی در زمینه قابلیت­های دانشی و فناورانه شرکت­ های فعال در حوزه علوم و فناوری ­های سلول­ های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور ارائه نمود و افزود: برخی از شرکت­های داخلی توانایی تولید مواد و تجهیزات و حتی قابلیت صادرات محصولات و فرآورده­های مربوطه، به سایرکشورهای دنیا را دارند و سپس از نیاز کشور به طراحی و ساخت و در نهایت تولید سیستم های پرتودهی گاماسل به ذکر مواردی پرداخت و گفت: از بیمارانی که دراین حوزه نیاز به خون و پلاکت دارند میتوان پیوند سلول های بنیادی، پیوند اعضا نظیر کلیه،ریه و کبد ، بیماران دچار نقض ایمنی ارثی، نوزادان نارس و بخش های NICV ، بیماران HIV و بسیاری از بیماران سرطانی ... را نام برد. وی افزود: با توجه به برخورداری قابلیت­های فناورانه شرکت­های دانش­بنیان داخلی، امکان رقابت قیمتی با کشورهای خارجی فراهم شده­است و شرکت­های ما قادرند محصولات و خدمات خود را با قیمت­های پایین­تر از کشورهای دیگر عرضه نمایند، سپس وی از مزایای ایجاد شرکت دانش بنیان از جمله: حمایت های دولتی نظیر معافیت از پرداخت مالیات ، عوارض حقوقی گمرکی و ....پرداخت.

در ادامه اعضا هئیت علمی پژوهشگاه ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر حمیدیه جهت تاسیس شرکت دانش بنیان به ارائه توضیحاتی در ارتباط با مزایای تولید طراحی و ساخت سیستم های پرتودهی پرداختند و در انتهای جلسه از فواید محصولات این سیستم و ورود آن به بازار به بحث و بررسی پرداخته شد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z3gi