بررسی پیش نویس راهنما ی مطالعات پیش بالینی محصولات سلول و ژن درمانی

نشست هم‌اندیشی متخصصین کشور برای بررسی پیش نویس راهنمای صنعت برای بررسی های پیش بالینی محصولات سلول و ژن درمانی با جمعی از متخصصین حوزه دانشگاه و شرکت های خصوصی، در تاریخ 19دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، نشست هم‌اندیشی متخصصین کشور برای بررسی پیش نویس راهنمای صنعت برای بررسی های پیش بالینی محصولات سلول و ژن درمانی با جمعی از متخصصین حوزه دانشگاه و شرکت های خصوصی،  در تاریخ 19دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر ربانی مدیر شبکه ملی حیوانات آزمایشگاهی و تحقیقات تجربی به تشریح رسالت شبکه پرداخت و گفت: یکی از اهداف بسیار مهم شبکه، توسعه نرم افزاری برای پژوهشگران و فناوران کشور در راستای تجاری سازی محصولات و عرضه آن به بازارهای جهانی است. وی با اشاره به لازمه تدوین آیین نامه های پیش بالینی اضافه کرد که لازمه توسعه فرآورده های کشور در حوزه بین المللی تدوین واجرای آیین نامه ها مطابق با اصول GLP وکسب استانداردهای لازم از سازمان جهانی همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است.

در ادامه اعضای کارگروه  به بررسی پیش نویس اولیه راهنمای صنعت برای بررسی های پیش بالینی محصولات سلول و ژن درمانی پرداختند و در نهایت مقرر شد آیین نامه مذکور با اصلاحات جزئی به نحوی که کاربری در بحث صنعت نیز داشته باشد در اختیار سازمان غذا و دارو برای بررسی قرار گیرد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZZNi