بررسی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

نشستی تخصصی در حوزه المپیاد بین المللی دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ 14 بهمن ماه سال 1397با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان و جمعی از مدیران باشگاه و ستاد در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشستی تخصصی در حوزه المپیاد بین المللی دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ 14 بهمن ماه سال 1397با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان و جمعی از مدیران باشگاه و ستاد در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

 در ابتداي اين جلسه، دکتر حمیدیه با اشاره به برگزاری مرحله اول آزمون چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در 5 بهمن ماه سال جاری گفت: با توجه به همکاری های خوب وزارت آموزش و پرورش و ستاد، مرحله اول این آزمون به خوبی در سراسر کشور برگزار شد و امیدواریم که با تعاملی که با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان داریم در جهت هر چه پربار تر نمودن المپیاد و نیز هدایت و حمایت هدفمند برگزیدگان المپیاد موفق باشیم

دبیر ستاد در ادامه گفت: یکی از برنامه های ستاد طبق سند ملي علوم و فناوري‌هاي سلول‌هاي بنيادي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، آموزش و ترویج  حوزه سلول های بنیادی برای آینده سازان این حوزه از علم وفناوری در کشور است.

در ادامه خانم دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان از جایگاه مطلوب المپیاد سلول های بنیادی در چند سال اخیر در بین دانش آموزان خبر داد و افزود: المپیاد سلول های بنیادی به عنوان نقطه عطفی جهت توسعه این علوم نوین در بین دانش آموزان سطح کشور بوده و در ایجاد انگیزه در این قشر آینده ساز نقش به سزایی  داشته است. وی ابراز امیدواری کرد که دوره چهارم این المپیاد نیز با موفقیت به انجام برسد .

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری این المپیاد در سطح بین المللی و ثبت آن به نام  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را خواهیم نمود.

در پایان خانم دکتر ظهیری مدیر بخش المپیاد دانش آموزی ستاد، جایگاه دانش آموزان رابه عنوان آینده سازان کشوربسیار مهم تلقی عنوان نمود و افزود:  استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفكر و پژوهش در بین دانش آموزان می تواند پیشرفت های ایران در حوزه سلول های بنیادی را تضمین کند.

طی این جلسه مرحله نخست المپیاد از نظر کمی و کیفی به بحث و ارزیابی گذاشته شد ودر راستای هدایت هدفمند برگزیدگان این المپیاد و بهره مندی ایشان از تسهیلات پژوهشی موجود تبادل نظر انجام شد.در ادامه پیش نویس طرح عملیاتی برگزاری المپیاد بین المللی تهیه و به همکاری و تشکیل جلسات تخصصی در این حوزه تاکید شد.

 

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z8fi