بازدید دبیر ستاد از ظرفیت ها و فعالیت های حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بیمارستان شهید صدوقی یزد

جلسه ای در بیمارستان شهید صدوقی یزد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر سلیمانی رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد و جمعی از اعضای هیات علمی در تاریخ 22 فروردین ماه 1398 در محل بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای در بیمارستان شهید صدوقی یزد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر میرزایی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر سلیمانی رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد و دکتر نیکوکار دبیر شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و  و جمعی از اعضای هیات علمی در تاریخ 22 فروردین ماه  1398 در محل بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار گردید.

در ابتدا دکتر سلیمانی به ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های صورت پذیرفته بیمارستان شهید صدوقی یزد از بدو تأسیس تا به امروز پرداخت و افزود: بیمارستان دارای ۱۲ گروه آموزشی و بخش‌های مختلف از جمله بخش خون و آنکولوژی می باشد که از یک سال پیش شروع بکار کرده و در صدد راه اندازی بخش پیوند این بیمارستان در آینده نزدیک هستیم.

دکتر حمیدیه با تأکید بر راه‏‏ اندازی مرکز جامع سلول‎‎های بنیادی و پزشکی‌بازساختی استان یزد، این مهم را از برنامه‎‎های شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی استان یزد عنوان نمود و از ساخت تجهیزات مورد نیاز حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی توسط شرکت های دانش‌بنیان کشور خبر داد و گفت: می‌توان جهت تجهیز بخش‌های مختلف مرتبط با این حوزه از ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی استفاده نمود.

سپس دکتر نیکوکار به ارائه توضیحاتی در زمینه اقدامات صورت پذیرفته در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیمارستان‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پتانسیل مناسبی در جهت پیشبرد اهداف بخش‌های مختلف این حوزه از جمله راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی را دارا می باشد.

در پایان جلسه از بخش‌های مختلف بیمارستان خون و آنکولوژی از جمله بخش پیوند بازدیدی به عمل آمد و توضیحاتی نیز در مورد تجهیزات مورد نیاز این بخش ارائه شد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZXy1