بازدید از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پارک علم و فناوری استان یزد

با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، مهندس باقی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک پارک، دکتر میرزایی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، دکتر کلانتر رییس بنیاد نخبگن استان و دکتر نیکوکار دبیر شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مرکز تحقیقات ایمونولوژی تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری یزد بازدید بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، مهندس باقی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک پارک، دکتر میرزایی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، دکتر کلانتر رییس بنیاد نخبگن استان  و دکتر نیکوکار دبیر شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی  و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مرکز تحقیقات ایمونولوژی تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری یزد در تاریخ 22 فروردین ماه  1398 بازدید بعمل آمد.

در این بازدید دکتر حقیرالسادات مدیرعامل شرکت تعاونی ریز زیست فناوران فردانگر فعالیت این شرکت را در حوزه های بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی، بخصوص تولید نانوذرات و نانوحامل های دارویی عنوان نمود و افزود: در حال حاضر تمرکز تحقیقات و تولیدات این شرکت بر روی اسانس های گیاهی، بررسی خواص درمانی آن ها و داروهای ضد سرطان می باشد. وی آنالیزهای تخصصی حوزه نانوبیوتکنولوژی و آنالیزهای بررسی سمیت سلولی را از جمله خدمات آزمایشگاه تخصصی نانوبیوتکنولوژی این شرکت معرفی نمود و گفت: اسپری آنتی باکتریال لایفوزوم و افشره نگهدارنده سورفکتانتی زنیان از جمله محصولات این شرکت می باشد.

پردیس پژوهش فناوران یزد دیگر شرکت مورد بازدید بود. دکتر مسعود حافظی مدیرعامل این مجموعه بیان داشت: شرکت ما با برند تجاری آپاتک فعالیت های خود را با کادری متخصص در زمینه مهندسی پزشکی، به منظور تامین بیومواد در مقیاس صنعتی تحت حمایت پارک علم و فناوری یزد آغاز کرد. وی توضیحاتی در زمینه محصولات شرکت از جمله هیدروکسی آپاتیت ارائه نمود که این ماده به دلیل داشتن سازگاری زیستی و زیست فعالی به طور گسترده ای به منظور کاربردها پزشکی، دندانپزشکی، و غیره استفاده می شود. وی زیست سازگاری با بافت های نرم و سخت، تحریک استخوان سازی و ایجاد پیوند با استخوان را از جمله خواص این محصول عنوان نمود.

دکتر حمیدیه با اشاره به گسترش فناوری های نوین از علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان آینده علم پزشکی یاد کرد و بر اهمیت تهیه و تدوین پروپوزال کلان در جهت تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه تأکید نمود و افزود: با توجه به پتانسیل موجود، در استان یزد می توان در سه حوزه پیوند مغز استخوان، پوست و ارتوپدی اقدامات موثری انجام داد.

دکتر میرزایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به پتانسیل بالای شرکت های فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حمایت همه جانبه دانشگاه در جهت تجاری سازی محصولات این حوزه خبر داد.

سپس مرکز تحقیقات ایمونولوژی تولید مثل و آزمایشگاه مهندسی بافت - سلولی کاربردی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز مورد بازدید قرار گرفت.

در پایان مدیر عامل شرکت گروه تولیدی روژه تکنولوژی توضیحاتی در زمینه بخش‌های مختلف شرکت از جمله قسمت مولکولی و تجهیزات مورد نیاز این بخش ارائه نمود و گفت: کیت های بیولوژی مولکولی از محصولات این شرکت می باشد که هم اکنون وارد بازار شده است.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zoz1