ایجاد ظرفیت های مطلوب دانشجویی جهت توسعه و ترویج فعالیت های دانش بنیان در حوزه ی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با برگزاری استارتاپ ها

یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 24 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 24 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، دکتر کدیور متخصص کودکان ، فوق تخصص نوزادان و دبیر علمی سمپوزیوم استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره ی نوزادی که در اسفند ماه سال جاری در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد به ارائه گزارشی پرداخت.

در ادامه جلسه، تائبی مسئول کمیته دانشجویی و مسئول برگزاری استارتاپ در رابطه با برنامه های لازم جهت برگزاری استارتاپ به ارائه ی گزارشی پرداخت و عنوان کرد: در برنامه جامع راهبردی کمیته دانشجویی ستاد، تقويت علمي و اجرايي نيروي انساني جهت تبدیل ایده به محصول و فناوری جهت ورود به بازار دانش بنيان حوزه سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی چشم اندازی ست که در نظر گرفته شده. لذا در همین راستا با تشکیل انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور کار تیمی دانشجویان شکل گرفت. همچنین همکاری های بین دانشگاهی دانشجویان علوم پزشکی و علوم پایه نیز به خوبی در حال انجام است. پس از تقویت کار تیمی بین دانشجویان، برنامه های برگزار شده توسط ستاد مانند گردهمایی سفیران،استارتاپ، فن بازار و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان باعث شد علاقه مندی دانشجویان به حوزه ی فناوری و کارآفرینی افزایش یابد. بنابراین ظرفیت های مطلوب دانشجویی جهت توسعه و ترویج فعالیت های دانش بنیان در حوزه ی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ایجاد شده است و در این راستا قدم بعدی میتواند برگزاری استارتاپ در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه های سراسر کشور باشد. وی همچنین در رابطه برنامه و تدابیر لازم جهت برگزاری استارتاپ عنوان کرد: برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری استارتاپ ها در سراسر کشور و در فصول مختلف سال انجام گرفته است. امید است تیم اجرایی دانشجویی ستاد و دانشجویان  انجمن های علمی دانشجویی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه های سراسر کشور بتوانند در برگزاری چهارمین استارتاپ سلول های بنیادی موفق ظاهر شوند.

 

در انتهای جلسه، دکتر ربانی مدیر شبکه ملی حیوانات آزمایشگاهی و تحقیقات تجربی نیز گزارشی ارائه داد. وی ضمن تاکید بر اهمیت تهیه پروپوزال شبکه ملی حیوانات آزمایشگاهی که در حال تهیه و تدوین است، به ارائه گزارشی در مورد برگزاری جلسه در مورد آیین نامه سل تراپی در دامپزشکی پرداخت و از برگزاری سمپوزیوم قلب در بهار سال آینده و در شهر یزد خبر داد.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZM5i