اعلام منابع مرحله دوم آزمون چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

دکتر ماریا ظهیری مسئول المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از نهایی شدن منابع مرحله دوم آزمون المپیاد دانش آموزی سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر ماریا ظهیری مسئول المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از نهایی شدن منابع مرحله دوم آزمون المپیاد دانش آموزی سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

دکتر ظهیری اذعان داشت: در این المپیاد علاوه بر مباحث تخصصی، مطالبی از زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و آمار نیز به صورت ترکیبی و استدلالی مورد سوال قرار می‌گیرد.  وی منابع آزمون را به شرح ذیل اعلام نمود و گفت: این منابع و همچنین سایر منابع آزمون در وب سایت این المپیاد به نشانی isro.isti.ir در دسترس عموم قرار داده شده است.

1.       زیست شناسی: کتاب‌های درسی پایه‌های دهم و یازدهم رشته تجربی

2.       شیمی: کتاب­های درسی پایه­‌های دهم و يازدهم

3.       سلّول­های بنیادی و پزشکی بازساختی: کتابچۀ تكميلي آموزشی

4.       آمار: کتاب درسی پایۀ يازدهم متوسطه رشتۀ ریاضی و فیزیک

5.       فیزیک: کتاب‌های پایۀ دهم و يازدهم رشتۀ ریاضی و فیزیک

وی همچنین از اعلام نتایج مرحله اول چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در اواخر اسفند سال جاری خبر داد و افزود: برگزیدگان این مرحله از آزمون می بایست در هفته اول اردیبهشت سال 98 در مراکز استان ها به رقابت پردازند و در نهایت نفرات برتر این مرحله به اردوی تابستانی سال 98 در یکی از مراکز علمی دانشگاهی تهران جهت گذراندن دوره های آموزشی 15 روزه فراخوانده خواهند شد.

گفتنی است منابع مرحله دوم نسبت به مرحله اول آزمون این المپیاد هیچ تغییری نکرده و انتظار می رود دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم با دید تحلیلی، خلاقیتی و نگرشی نسبت به منابع آزمون پاسخگوی پرسش­ های مرحله دوم آزمون باشند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zg41