استقبال فعالین حوزه ی سلول های بنیادی از نسخه جدید اپلیکشن شبکه سلول های بنیادی

یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 15 بهمن‌ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 15 بهمن‌ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه  صادقی، کارشناس ستاد، گزارشی از برگزاری سمپوزیوم‌های ستاد در آینده ارائه کرد و گفت: سمپوزیوم "استفاده از سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی" در تاریخ دوم اسفندماه 97 در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد و همچنین سمپوزیوم های دیگری با عنوان "سلول درمانی: کاربرد‌ها و چالش‌ها" به همراه کارگاه مربوطه در شهر کرمان در تاریخ نهم اسفندماه، در تاریخ شانزدهم اسفندماه سال جاری نیز در شهر زنجان سمپوزیوم "سلول‌های بنیادی و نانوفناوری بازساختی"، سمپوزیوم "ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی" در تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده و در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد. وی گزارش داد که سمپوزیوم‌های دیگری با عناوین و در زمینه‌های مختلف و مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی درحال برنامه‌ریزی است.

در ادامه، گزارشی از برنامه‌ریزی‌های المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، انتشار دفترچه و کلید سوالات مرحله اول آزمون المپیاد و برگزاری جلسه‌ای جهت طراحی سوالات مرحله دوم المپیاد داده شد. همچنین خبر از برنامه‌ریزی جهت برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی سال‌های آینده در سطح بین‌المللی داده شد. مرحله دوم المپیاد سلول‌های بنیادی، اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دکتر مردپور، مدیر تجاری سازی و فناوری ستاد، گزارشی از پیشرفت طرح های کلان و زیرساختی ازسال 1393 ارائه و مقرر گردید که به مجریان طرح های کلان جهت ارائه و یا تکمیل گزارش پیشرفت امسال اطلاع رسانی مجدد انجام گردد. جلسه بعدی کارگروه شرکت‌های دانش‌بنیان در تاریخ 19 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

تائبی مسئول توسعه و هماهنگی اپلیکیشن شبکه سلول های بنیادی به ارائه گزارشی در رابطه با اپلیکیشن پرداخت و بیان کرد: پس از ارائه نسخه ی سوم اپلیکیشن شاهد بازخورد مطلوبی از سمت مخاطبین بوده ایم. با ارائه ی اخبار به روز علمی بر روی اپلیکیشن، استقبال مخاطبین از اپلیکیشن افزایش یافته است.

دکتر قمری نیز از تایید محصول مبتنی بر سلول های CAR-T شرکت نوارتیس برای درمان بیماری لنفوم سلول‌های لنفوسیت B  بزرگ منتشره در بالغین، توسط موسسه ملی بهداشت و درمان انگلستان (NICE) خبر داد.

در انتهای جلسه امروز نیز از اعضای کادر اجرایی استارتاپ سلول‌های بنیادی که همزمان با سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد، تقدیر به عمل آمد.

 

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z2fi