از برگزیدگان بیست و سومین المپیادهای علمی دانشجویی کشور از جمله المپیاد علوم و فناوری بنیادی و مهندسی بافت در دانشگاه تربیت مدرس با حضور وزیر علوم تقدیر به عمل آمد

از برگزیدگان بیست و سومین المپیادهای علمی دانشجویی کشور با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر خدایی، معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، دکتر جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش و دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور، دکتر احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس و دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف روز 26 آذر ماه در محل دانشگاه تربیت مدرس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی از برگزیدگان بیست و سومین المپیادهای علمی دانشجویی کشور با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر خدایی، معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، دکتر جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش و دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور، دکتر احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس و دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف روز 26 آذر ماه در محل دانشگاه تربیت مدرس تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای مراسم دکتر احمدی ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم به ارایه گزارشی از فعالیت های دانشگاه تربیت مدرس پرداخت و افزود: در این دانشگاه حدود 9000 دانشجو در حال تحصیل علم در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشند و از نظر انتشارات علمی رده دوم را در بین دانشگاه های جامع کشور دارد. وی در ادامه بیانات خود با اشاره به همکاری های دانشگاه با سازمان سنجش در برگزاری المپیادهای علمی، آمادگی دانشگاه را جهت همکاری های علمی با جامعه علمی کشور اعلام نمود.

 سپس دکتر جمالی دبیر المپیادهای علمی دانشجویی نیز به ارایه گزارشی از المپیادهای علمی دانشجویی کشور پرداخت و گفت: اولین دوره این المپیادهای در سال 1375 و با شش رشته برگزاری شد و در حال حاضر در بیست دومین سال برگزاری این فرآیند علمی تعداد رشته های المپیاد به 23 مورد رسیده است که با توجه به نیاز مبرم کشور به علوم بین رشته ای و نوین سلول های بنیادی و مهندسی بافت، المپیاد این رشته نیز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برگزار می گردد.

وی همچنین ضمن اشاره به چگونگی ثبت نام متقاضیان در المپیادها علمی دانشجویی اذعان داشت: در مرحله نهایی این رویداد علمی 979 نفر دانشجو حضور داشتند که از این تعداد 396 نفر خانم و 583 نفر آقا بودند که در کل 79 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند که از این تعداد 17 مدال طلا، 28 مدال نقره و 34 نفر مدال برنز کسب گردید. ضمنا این تعداد برگزیده از 25 دانشگاه وابسته به وزارت علوم بودند.

گفتنی است در پایان این رویداد اهدای جوایز به نفرات برگزیده بیست و سومین المپیاد دانشجویی از جمله المپیاد سلول های بنیادی و مهندسی بافت صورت گرفت. که در این المپیاد خانم فاطمه زارعین از دانشگاه شاهد و محمد همایونفر از دانشگاه صنعت نفت اهواز به ترتیب مدال نقره و برنز را کسب کردند.

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZkVi