ارائه گزارش از برگزاری رویداد جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

یکصد و هفتادمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 17 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هفتادمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 17 دی ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، احدی کارشناس ستاد در ارتباط با برگزاری سومین جایزه ملی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای این رویداد علمی پرداخت و گفت: اطلاع رسانی فراخوان این جایزه به تمامی مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی انجام گردید و ضمنا این رویداد ملی مشتمل بر بخش های چهارگانه: ایده برتر، مقاله برتر، پایان نامه برتر و اختراع برتر بود. برگزیدگان این رویداد شامل دکتر مصطفی منزوی در بخش ایده برتر، دکتر سحر شجاعی در بخش اختراع برتر، دکتر فرزانه فتحی در بخش مقاله برتر و دکتر سارا طالع احمدی در بخش پایان‌نامه برتر بود.

در ادامه جلسه، دکتر عارفیان مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی از برگزاری دومین المپیاد دانشجویی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و مهندسی بافت به صورت غیر متمرکز در سال 1398 خبر داد و در این خصوص گفت: اولین دوره این رویداد علمی در سال 97 به صورت متمرکز و در مرحله نهایی به همت سازمان سنجش آموزش کشور و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برگزار شد. همچنین طی مذاکرات صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور دومین دوره این فرآیند علمی به صورت غیرمتمرکز در سال 98 برگزار می گردد. در این راستا سازمان سنجش در اواخر آذرماه سال جاری برگزاری این رویداد را به تمامی مراکز مناطق ده گانه کشور ابلاغ نموده است و ثبت نام از متقاضیان (دانشجویان علاقمند) تا اواخر اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد.

در پایان، صادقی کارشناس ستاد گزارشی از برگزاری سمپوزیوم های آتی ارائه داد و گفت: اولین سمپوزیوم کاربرد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره ی نوزادی در اسفند ماه سال جاری در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z5Mi