ارائه برنامه‌های راهبردی و ماموریت‌های متوازن ستاد در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اجرایی

یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 6 اسفندماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 6 اسفندماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه کارشناس بخش فناوری و تجاری‌سازی ستاد، گزارشی از طرح‌های فناورانه 4 سال اخیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ارائه کرد. اعضای جلسه نیز به اقتضاء، به بیان نظر در مورد طرح‌های اجرا شده و در حال انجام پرداختند.

در ادامه دکتر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد، فرایندهای کلی ستاد و ماموریت‌های متوازن ستاد را برای اعضای جلسه شرح داد. وی مهم‌ترین هدف ستاد را خوداتکایی در تامین محصولات و خدمات درمانی بیان کرده و افزود: "رسیدن به این هدف و تامین خدمات درمانی در کشور از طریق تولید محصولات و توسعه فناوری‌های مرتبط صورت پذیر است. این امر نیز نیازمند آموزش، پژوهش و تامین منابع انسانی کارآمد و سودمند است." تمامی فعالیت‌های ذکر شده، زیرنظر 4 مدیریت اصلی در ستاد پیگیری شده و ماموریت‌ها و رسالت اصلی ستاد از طریق فعالیت اعضای این مدیریت‌ها محقق خواهد شد.

سپس دکتر عارفیان، مدير آموزش، پژوهش و توسعه منابع انساني ستاد، به ارائه برنامه‌های خود پرداخت. برنامه‌های سال آینده این مدیریت در بخش‌های مختلفی اعم از "رصد مراکز علمی و پژوهشی کشور"، "توسعه آموزش، پژوهش و مراکز آموزشی ذیربط"، "بهبود استاندارها"، "گسترش تعاملات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی"، "حمایت از توسعه و ترجمان دانش و فناوری" و "آموزش و توانمندسازی دانش‌آموختگان، پژوهشگران و مدیران گروه هدف با الویت بخش خصوصی" خلاصه می‌شود. اعضای جلسه نیز نظراتی را درمورد بخش‌های مختلف و جهت بهبود برنامه این مدیریت بیان کردند.

در پایان جلسه نیز دکتر امیرخانی از سمپوزیوم "استفاده از سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی" که هفته گذشته در محل مرکز طبی کودکان برگزار شد، گزارشی ارائه کرد و از استقبال چشمگیر و بازخورد بسیار خوب این سمپوزیوم گفت. برنامه سمپوزیوم‌های آینده ستاد نیز توسط دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، بیان شده و پیگیری‌های لازم جهت برگزاری چند سمپوزیوم و کارگاه دیگر در ابتدای سال آینده، صورت گرفت.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zao1