آینده درخشان ایمنی درمانی سرطان از نظر برنده جایزه نوبل پزشکی

برندگان جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۸ در نشست خبری دریافت جایزه خود اعلام کردند که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در درمان سرطان و پیشرفت‌های چند دهه آینده، نباید انتظار ریشه‌کن شدن این بیماری را داشت

برندگان جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۸ در نشست خبری دریافت جایزه خود اعلام کردند که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در درمان سرطان و پیشرفت‌های چند دهه آینده، نباید انتظار ریشه‌کن شدن این بیماری را داشت.

جیمز الیسون آمریکایی: در زمینه مبارزه با برخی از انواع سرطان مانند برخی اشکال ملانوما بسیار موفق عمل کرده‌ایم اما جهان هرگز از سرطان آزاد نخواهد شد. قیمت بالای داروهای ایمنی‌درمانی موضوعی خارج از کنترل است و تنها می‌توان امیدوار بود که با رقابت و عقلانیت قیمت‌ها کاهش یابند.

تاسوکو هونجو ژاپنی: پیش‌بینی می‌کنم در نهایت ایمنی‌درمانی در ترکیب با شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی بطور موثر و موفقیت‌آمیزی در درمان اغلب سرطان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

Allison ایمونولوژیست 70 ساله آمریکایی از سال ها قبل روی یک پروتئین شناخته شده مطالعه می کرد. عملکرد این پروتئین مانند ترمزی برای سیستم ایمنی است و می تواند در حمله سیستم ایمنی به سلول های تومور و درمان سرطان، راهکار تازه ای باشد. در واقع این دانشمند از قابلیت های سلول های T سیستم ایمنی برای درمان استفاده کرده است. این سلول های محافظتی در سراسر بدن وجود دارند.

همزمان، Honjo ایمونولوژیست 76 ساله ژاپنی موفق به کشف یک پروتئین در سیستم ایمنی شد و پس از بررسی های دقیق دریافت که این پروتئین نیز مانند ترمز عمل می کند، ولی مکانیسمی متفاوت دارد.

Allison و Honjo نشان دادند راهبردهای مختلف برای مهار ترمز سیستم ایمنی در درمان سرطان موثر است.

 

Reference:https://www.ctvnews.ca/health/nobel-laureates-despite-progress-cancer-won-t-be-wiped-out-1.4207198

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZsQi