نشست صمیمی دبیر ستاد با محققان شرکت پالایش و پژوهش خون

در جلسه ای که با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و محققان شرکت پالایش و پژوهش خون در دفتر ستاد برگزار شد، ایشان به تشریح فعالیت‏ها و برنامه های آتی شرکت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، در جلسه ای که با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و محققان شرکت پالایش و پژوهش خون در دفتر ستاد برگزار شد،دکتر بهشتی مدیرعامل شرکت، به تشریح فعالیت ‏ها و برنامه های آتی شرکت پرداختند.

فعالیت های اصلی شرکت پالایش و پژوهش خون عبارت است از جمع آوری پلاسما از پایگاههای سازمان انتقال خون برای تهیه فرآورده های مشتق از پلاسما، تولید معرف ها و کیت های تشخیصی شامل آنتی بادی های مونوکلونال گروه بندی خون ، آلبومین گاوی ۲۲ %، آنتی هیومن گلوبولین ، کمپلمان خرگوش ، محلول هنکس ، محلول فایکول، همکاری با مراکز تحقیقاتی و علمی پژوهشی و انجام تحقیقات کاربردی در راستای اهداف شرکت، راه اندازی مراکز خصوصی جمع آوری پلاسمای تازه (Source) از اهدا کنندگان داوطلب.

ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی امیدوار است ارتباط مستمر با شرکت های فعال در این حوزه زمینه زایش شرکت های دانش بنیان جدید را فراهم آورده و گامی در جهت رونق تولید ملی بردارد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zez1